آیت‌الله مکارم‌شیرازی به طرح بسیج ملی کنترل فشارخون پیوست
کد خبر: 3818753
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

آیت‌الله مکارم‌شیرازی به طرح بسیج ملی کنترل فشارخون پیوست

گروه سلامت ــ مرجع تقلید شیعیان، امروز، ‌22 خردادماه، با سنجش فشارخون خود به طرح بسیج ملی کنترل فشارخون پیوست.

آیت الله مکارم شیرازی به طرح بسیج ملی کنترل فشارخون پیوست/ تاکید بر استقبال مردم از این طرحبه گزارش ایکنا؛ به نقل از وبدا،‌ آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان صبح امروز، 22 خردادماه، با سنجش فشار خون به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون پیوست.
ایشان پس از سنجش فشارخون با بیان اینکه پیشگیری، کم هزینه‌ترین راه‌حل برای جلوگیری از ابتلا به بیماری است، گفت: پیشگیری موجب می‌شود تا آثار منفی بیماری و استفاده از دارو‌ها در انسان به وجود نیاید و انسان دچار مشکلات ناشی از بیماری‌ها نیز نشود.
وی تأکید کرد: مردم باید از طرح بسیج ملی کنترل فشارخون استقبال کنند، چون بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند، اما اطلاع ندارند و زمانی ممکن است از فشارخون بالای خود مطلع شوند، که دیر باشد بنابراین خوشحالیم که این طرح به صورت رایگان و فراگیر و بدون دردسر برای مردم اجرا می‌شود.
این مرجع عالیقدر افزود: امیدوارم مردم قدر این طرح را بدانند و از آن استقبال کنند و پیش از آنکه وزارت بهداشت به سراغ مردم برود، آن‌ها به سوی وزارت بهداشت بیایند؛ البته این طرح موجب می‌شود که تعداد مرگ و میر و هزینه‌های نظام سلامت کاهش پیدا کند و مردم از سلامتی کامل برخوردار باشند.
آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن تقدیر از اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور، یادآور شد: قبلا در مورد این طرح شنیده بودم و الان که نمونه آن را دیدم، از همه دست اندرکاران این طرح، تشکر می‌کنم.
انتهای پیام
captcha