شاهد اذان‌های عالی در مسابقات بودم/ 3 نفر برتر ترتیل‌خوانی حرم
کد خبر: 3819214
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
حسین یزدان‌پناه:

شاهد اذان‌های عالی در مسابقات بودم/ 3 نفر برتر ترتیل‌خوانی حرم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حسین یزدان‌پناه، قاری، مرتل و موذن ممتاز استان قم با بیان اینکه شاهد اذان‌های عالی در مسابقات مقدماتی اوقاف قم بودم به بحث ترتیل‌خوانی حرم حضرت معصومه(س) در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بنده به همراه آقای فروغی و دباغ به لطف خدا با اقبال مردم روبرو بوده‌ایم.

یزدان پناهحسین یزدان پناه، قاری، مرتل و دعاخوان ممتاز کشور در گفت‌وگو با ایکنا از قم در حاشیه مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در امامزاده ابراهیم(ع) گفت: بنده امسال در رشته اذان این دوره از مسابقات شرکت داشتم و در سال‌ گذشته در رشته دعاخوانی که موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدم.

وی افزود: یکی از عوامل موثر در بخش دعاخوانی و اذان بحث میزان حضور شرکت‌کنندگان است و افرادی که برای بار نخست حضور می‌یابند غالبا تحت تاثیر فضای روانی مسابقات ممکن است نتوانند همه هنر خود را به نمایش بگذارند که با چند بار شرکت کردن برطرف می‌شود.

یزدان‌پناه ادامه داد: در عین حال در رشته اذان شاهد اذان‌های بسیار عالی بودیم البته در بخش دعاخوانی، معتقدم باید بیشتر کار شود زیرا در دعاخوانی توجه به معانی و تغییر لحن متناسب با فرازهای مختلف مطرح است و دنیایی برای خود دارد.

این دعاخوان برتر کشور بیان کرد: بنده به افرادی که مشورت می‌گیرند آقای میرزامحمدی را به عنوان الگو معرفی می‌کنیم زیرا ایشان توجه به الحان و تغییرات آن با توجه به معنا دارد و با دقت می‌خوانندِ البته دعا در قم و حرم مطهر حضرت معصومه زیاد خوانده می‌شود ولی آقای میرزامحمدی قبال استفاده است.

یزدان‌پناه در مورد وضعیت ترتیل و قرائت استان قم هم تصریح کرد: ترتیل در بخش مسابقات با ترتیل‌خوانی عمومی تفاوت زیادی دارد؛ بنده هر وقت در حرم ترتیل‌خوانی می‌کنم الحان و کارهای صوتی  و وقف و ابتدایی برای جذابیت بیشتر تلاوت دارم که در مسابقات امکان انجام آن نیست.

وی افزود: ترتیل حرم به صورت مداوم و با سختی بسیار زیاد از سوی شورای عالی قرآن رصد می‌شود و حتی برخی از استادان بنده که در کلاس آن‌ها شرکت می‌کردم با ملاکات شورای عالی حذف شدند لذا با این سختگیری در بحث ترتیل ممکن است این وضع تاثیرگذار بوده باشد ولی نباید نومید شد.

این قاری ممتاز تصریح کرد: متولیان فرهنگی حرم از بنده و آقایان فروغی و دباغ درخواست کرده‌اند  که در ایام ماه مبارک رمضان تبلیغ‌های قرآنی خارج از کشور و استان‌های دیگر را کمتر بپذیریم تا بیشتر در خدمت آستان کریمه اهل بیت(ع) باشیم و بنای ما هم بر این است و اقبال مردم را نشانه لطف خدا می دانم.

وی که دعوت‌های بین المللی متعددی داشته و رتبه‌های کشوری و بین‌المللی در کارنامه خود دارد افزود: انصافا در چندسال اخیر اوقاف توانسته پرچم مسابقات را گرم نگه دارد در حالی که ما  در سال شاهد برگزاری دهه تا 15 مسابقه مختلف بودیم ولی تقریبا بقیه مسابقات حذف و یا کمرنگ شده ولی مسابقات اوقاف و دارالقرآن امام علی(ع) به قوت خود باقی است و باید از آنان قدردانی کنیم.

یزدان‌پناه با قدردانی و ابراز رضایت از تفکیک در اجرای مسابقات و یک روزه شدن آن همچنین نظم و ساماندهی مناسبتر در برپایی مسابقات اظهار کرد: پیشنهادم اضافه شدن برخی موارد و رشته‌های دیگر به این مسابقات است و در مجموع بنده از مسابقات و روند اجرای آن رضایت دارم و از مسئولان امر تشکر می‌کنم.

یادآور می‌شود چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله مقدماتی در دو بخش بانوان و آقایان روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه در رشته‌های حفظ کل، تحقیق، ترتیل، حفظ ۲۰، ده و ۵ جزء همچنین اذان و دعاخوانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام 

captcha