روایت تصویری محفل قاریان و حافظان شیعه و اهل سنت در گراش
کد خبر: 3819344
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

روایت تصویری محفل قاریان و حافظان شیعه و اهل سنت در گراش

کانون خبرنگاران نبأ ــ سومین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان شیعه و اهل سنت در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی گراش پنجشنبه، 23 خرداد برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سومین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان شیعه و اهل سنت در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

در این مراسم، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی طی سخنانی گفت: امروزه تلاوت قرآن بین مردم کمرنگ شده است، از این جهت اگر شبهه‌ای در اجتماع به‌وجود آید، مردم به جای اینکه با تکیه بر قرآن آن را حل کنند، با صلاحیت فردی در پی حل آن معضل خواهند بود و این یک اشکالی بزرگ در جامعه دینی است.

وی اضافه کرد: مردم باید بدانند ما بی‌نیاز از خواندن قرآن نیستیم چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید «خواندن قرآن بر ایمان می‌افزاید»، لذا با تکیه بر همین آیه هر چه معلومات افزایش یابد، باید نیاز به خواندن قرآن نیز افزایش یابد.

ابوالقاسمی افزود: جامعه باید به سمتی برود که مردم در هر شرایطی و در هر زمانی نیاز به خواندن قرآن را احساس کنند، چرا که انسان بدون اتصال به آیات وحی زنده نخواهد بود حتی اگر نفس بکشد.

وی در پایان گفت: امیدوارم برگزاری چنین جلساتی سبب شود جامعه بیش از پیش به سمت تلاوت قرآن حرکت کند و نیاز به خواندن قرآن بیشتر احساس شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سعید بصیری، مدیر مؤسسه مجمع‌القرآن فاطمیون نیز ضمن گرامیداشت مقام قرآن گفت: خداوند با صراحت در قرآن بیان کرده است که شفای همه دردها در قرآن است که ما را هدایت می‌کند.

وی افزود: با تکیه بر قرآن می‌توانیم همه دردها مانند دردهای اجتماعی را درمان کنیم، اما در جامعه امروزی همتی در خصوص قرآن وجود ندارد. امیدوارم جوانان به بهانه انس با قرآن بیشتر با قرآن در ارتباط باشند و در حفظ آن بکوشند.

شیخ صالح انصاری، مدیر مجتمع علوم دینی اوز نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

این محفل قرآنی با قرائت قاری قرآن سید‌ذبیح اله سعادت آغاز شد و در ادامه احمد ابوالقاسمی، قاریان اهل سنت؛ حسن خدادادی و جاسم طیبات و قاریان شیعه؛ علی فتحی، محمدابراهیم آتشی، علی حسن‌زاده، فاطمه امینی و فاطمه صادقی از قاریان مؤسسه به اجرای برنامه و تلاوت قرآن پرداختند.

پخش کلیپ و اجرای گروه سرود از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

احمد مؤذنی

انتهای پیام

captcha