ایران دغدغه سلامت و امنیت حجاج را برطرف کرده است
کد خبر: 3819383
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر:

ایران دغدغه سلامت و امنیت حجاج را برطرف کرده است

گروه سلامت _ نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به جدا کردن فریضه حج از روابط سیاسی از سوی ایران، گفت: در این راستا ایران توانسته است دغدغه سلامت و امنیت حجاج را رفع کند.

ایران دغدغه سلامت و امنیت حجاج را بر طرف کردبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی حج 98 امروز 25 خردادماه، در سالن همایش‌های سازمان حج و زیارت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، با حضور در این مراسم، با بیان اینکه حج، سفری بدون حب مادی است، گفت: حج، ذاتا سفری برای خدا، بی‌نظیر، عظیم و خالی از وسوسه‌های شیطانی است.

وی با بیان اینکه هر چقدر نیز که به سفر حج برویم، باز هم به تفکر در این زمینه نیاز داریم، گفت: حج اسرار و فوایدی دارد که قابل اندازه‌گیری نیست، همه چیز در حج وجود دارد، نماز، روزه، جهاد و بذل مال در حج، کنار هم جمع می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر حج را نماد دین دانست و افزود: پیامبر(ص) فرمودند: حج شریعت است، امیرالمؤمنین نیز فرمودند: حج پرچم اسلام است.

معزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطالب که جمهوری اسلامی ایران باید حج را به گونه‌ای ساماندهی کند، که امکان حج برای تمام اقشار جامعه به وجود آید، گفت: حکومت اسلامی در برابر حج مسئول است و باید زمینه را برای بهترین ادای حج از سوی حاجی ایجاد کند. حکومت اسلامی، ایران طی این 40 سال بهترین زمینه‌ها را برای حج فراهم کرد، در بدترین شرایط سیاسی با عربستان مذاکره کردیم که این فریضه انجام و مسائل سیاسی از این حوزه جدا شود؛ همچنین در زمینه حج الگوسازی شده و زمینه خدمت مهیا شده است. برای مثال در زمینه پزشکی حدود 560 پزشک به 86 هزار حاجی خدمت ارائه می‌دهند.

معزی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به تعبیر امام در حج ابراهیمی الگوسازی دیگری نیز داشته که آن برائت از مشرکین محسوب می‌شود و مورد استقبال سایر کشورها قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حجاج همیشه دغدغه سلامت و امنیت را داشته‌اند، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران توانسته است این دغدغه را رفع کند.

معزی با بیان اینکه مهمترین مسئولیت هلال احمر کاهش درد و رنج مردم است، گفت: هلال احمر در زمینه کمک به حجاج بهترین عملکرد را دارد؛ کمکی بی‌منت که می‌تواند حجاج را از درد و رنج برهاند.

انتهای پیام

captcha