«پوتین» خواستار مبارزه مشترک علیه افراط‌گرایی در افغانستان شد
کد خبر: 3819390
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

«پوتین» خواستار مبارزه مشترک علیه افراط‌گرایی در افغانستان شد

گروه بین‌الملل ــ رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه افراط‌گرایی و تروریسم در افغانستان نیازمند توجه بیشتر از سوی جامعه جهانی است، خواستار مبارزه مشترک علیه این پدیده شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در پنجمین نشست گروه تعامل و اقدامات برای اعتمادسازی در آسیا اعلام کرد: لازم است برای جلوگیری از انتشار ایده‌های افراط‌گرایی در آسیا، توجه ویژه‌ای به مبارزه با افراط‌گرایان و گروه‌های تروریستی در افغانستان داشته باشیم.

وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف لازم است تا همکاری‌های بیشتری برای شناسایی و خنثی‌سازی فعالیت‌ گروه‌های تروریستی و جلوگیری از حمایت مالی آنها از جمله از طریق قاچاق مواد مخدر انجام شود.

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، افغانستان به عنوان منطقه‌ای که سازمان‌های افراطی رادیکال (خواهان تغییرات بنیادین و ریشه‌ای) از جمله گروه‌های منتقل شده از خاورمیانه فعالیت‌های خود را در آنجا تشدید کرده‌اند، نیازمند توجه بیشتر است.

پوتین با اشاره به برگزاری دو دوره مذاکرات نمایندگان گروه طالبان و سیاستمداران افغانستانی در ماه‌های فوریه و مه سال جاری در مسکو گفت: روسیه همه امکانات لازم برای برگزاری گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را ارائه کرده است.

رئیس‌جمهور روسیه اطمینان داد: روسیه به عنوان رئیس فعلی سازمان همکاری شانگهای از همه امکانات خود استفاده می‌کند تا نقشه راه پیشنهادی این سازمان درباره گسترش همکاری با افغانستان در زمینه اقتصاد و مسائل بشری که در اجلاس روز گذشته در بیشکک (پایتخت قرقیزستان) ارائه شد را به اجرا درآورد.

پنجمین اجلاس سران کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) با شرکت تعدادی از سران کشورهای عضو این اجلاس برگزار شد و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان در این اجلاس شرکت داشت.

انتهای پیام

captcha