رسانه‌ها مسئولان را رصد کنند
کد خبر: 3819406
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
امام جمعه زابل:

رسانه‌ها مسئولان را رصد کنند

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر کیخا گفت: رسانه‌ها به هوش باشند و همواره مسئولان را رصد کنند، ما از مسئولین پرتلاش و خدمتگزار، حمایت می‌کنیم و مسئولی که وقت مردم و بیت‌المال را هدر دهد، مورد اعتراض شدید ما قرار خواهد گرفت.

اگر آمریکا اهل منطق و گفتگو بود، از برجام که حاصل چند سال مذاکره بود خارج نمی شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا در خطبه‌های نماز جمعه، 24 خردادماه در شهرستان زابل، پس از توصیه به رعایت تقوا، این امر مهم را از وظایف اصلی مؤمنين معرفی کرد و گفت: یکی از وظایف مؤمنین نسبت به یکدیگر، توصیه به تقوا، و امر به معروف و نهی از منکر است.
وی در ادامه ضمن اشاره به مراحل مختلف امر به معروف و نهی از منکر و شناخت مفاهیم این فریضه دینی، تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکرِ سلبی، و برخورد فیزیکی، وظیفه ظابطین دادگستری است، اما امر به معروف و نهی از منکرِ ایجابی تکلیف همه است، و در این بُعد همه باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشند.
خطیب جمعه زابل، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، استقرار حوزه‌های علمیه و تریبون نماز جمعه را از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر معرفی کرد و افزود: استقرار حوزه علمیه، بهترین نوع امر به معروف و نهی از منکر است، نمازجمعه مهم‌ترین پایگاه امر به معروف و نهی از منکر، و قرارگاه ایمان، تقوا و فرهنگ است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تحلیل سفر نخست‌وزیر ژاپن برای اولین‌بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به کشورمان با هدف میانجیگری بین ایران و آمریکا و مسائل انرژی پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر آمریکا اهل منطق و گفت‌وگو بود، از برجام که حاصل چند سال مذاکره بود؛ خارج نمی‌شد.
خطیب جمعه زابل در ادامه، به لزوم توجه شهرداری‌ها به فضای سبز شهری، اشاره کرد و تخصیص بودجه لازم و درآمد مرزی سیستان، از سوی دولت با تلاش و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برای حل مشکلات مالی شهرداری‌های منطقه سیستان را خواستار شد.
وی ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاد سازندگی به همه جهادگران تأکید کرد: پیگیری و رفع مشکلات کشاورزان و دامداران باید سرلوحه کار قرار گیرد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نماینده سیستان است، باید از این ظرفیت برای حل مشکلات کشاورزان و دامداران استفاده و حضورش در منطقه پررنگتر شود.
امام جمعه زابل یکبار دیگر به نگرانی‌های دلسوزان و نخبگان منطقه در خصوص شائبه هدررفت اعتبارات و تضییع بیت‌المال مسلمین در طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: این طرح ابهامات زیادی دارد، مسئولین به این ابهامات پاسخ دهند، و بگویند طرح فوق، چقدر موفق بوده‌؟ چقدر پیشرفت داشته‌ است؟ سرانجام طرح پایلوت چه شد؟ در مورد نحوه و محل پرداخت عوارض این طرح، باید شفاف‌سازی شود.
وی با استناد به گزارش اخیر مدیرکل میراث فرهنگی نسبت به محوطه‌های بزرگ باستانی، و ذخائر و دفینه‌های منحصربه‌فرد سیستان، از آن به عنوان عسلویه فرهنگی ایران یاد کرد و متذکر شد: سیستان بنابه گفته دانشمندان بهشت باستان‌شناسان، و به نوعی عسلویه فرهنگی است، می‌بایست، استاندار سیستان و بلوچستان از تیم جوان و دانشمند فعال در این حوزه به‌صورت ویژه حمایت کند.
امام جمعه زابل اتحاد و انسجام را تنها راه نجات و رهایی منطقه سیستان از وضعیت نگران‌کننده فعلی برشمرد و افزود: رسانه‌ها به هوش باشند و همواره مسئولان را رصد کنند، ما از مسئولین پرتلاش و خدمتگزار، حمایت می‌کنیم و مسئولی که وقت مردم و بیت‌المال را هدر دهد، مورد اعتراض شدید ما قرار خواهد گرفت، به‌دور از سلایق مختلف سیاسی، در منافع سیستان مشترک هستیم پس باید متحد باشیم.

حسین قدس‌نیا 

انتهای پیام

captcha