فراخوان ششمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب
کد خبر: 3819448
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

فراخوان ششمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب

گروه ادب ــ فراخوان ششمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب منتشر شد.

فراخوان ششمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاببه گزارش ایکنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویح کتابخوانی، براساس فراخوان، مجموعه فعالیت‌های فرهنگی ـ ترویجی مرتبط با کتاب‌خوانی که با مشارکت‌های مردمی، نهاد‌ها و سازمان‌های فعال در میان روستائیان و عشایر اجرا شده یا برای اجرا در سال آینده برنامه‌ریزی شده است، می‌تواند نامزد شرکت در جشنواره باشد. در هر برنامه، اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی‌شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهاد‌های مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه آن مشخص شود. برای شرکت در جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات به امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح‌های کتاب‌خوانی برسد.

برنامه‌های ارسالی می‌تواند شامل مجموعه فعالیت‌هایی به این شرح باشد. اقدامات زیربنایی شامل تأسیس نهاد‌های مرتبط به کتاب‌خوانی ازجمله کتابخانه، واگذاری زمین، تأمین تجهیزات و امکانات زیربنایی، فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و هر فعالیتی که به نحو مبتکرانه و خلاقانه‌ای به ترویج کتاب و کتاب‌خوانی بیانجامد. همچنین مدارک لازم برای شرکت در پنجمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب به این شرح است. اصل طرح، فرم تکمیل‌شده با مهر و امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی روستا یا تیره عشایری و مسئول طرح، مستندات (فیلم، عکس، گزارش، تقدیرنامه) برای فعالیت‌های شاخص و ابتکاری (حتی‌المقدور لوح فشرده حاوی مطالب و مستندات ارسال شود.)

این جشنواره را دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نهاد‌های دیگر همکار برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان برای اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۸۶۱۳۲۴-۰۲۱۸۸۳۴۲۹۸۰-۰۲۱۸۸۳۴۲۹۷۹ بگیرند و آثار خود را به دبیرخانه مرکزی جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب واقع در تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره ۷، ساختمان فجر، طبقه ۵ کد پستی ۱۵۸۹۷۴۳۱۱۱ پست الکترونیک iranbookpromotion@gmail.com تمامی برگه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی در سایت www.bookpromotion.ir قابل دریافت است.

انتهای پیام

captcha