آموزش ۳۰ قرآن‌‌آموز در خانه قرآن «علی‌ ابن ابیطالب‌(ع)» ملکان
کد خبر: 3819609
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲

آموزش ۳۰ قرآن‌‌آموز در خانه قرآن «علی‌ ابن ابیطالب‌(ع)» ملکان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن روستایی علی ابن ابیطالب(ع) روستای تازه قلعه ملکان، با بیان اینکه 30 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تجوید از گرایش های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 30 قرآن آموز در خانه قرآن «علی‌ابن ابیطالب(ع)» ملکان

فیض‌اله اصغرزاده، مدیرخانه قرآن روستایی علی‌ابن ابیطالب(ع) روستای تازه قلعه ملکان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 30 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی انسان را نیازمند ارتباط مستقیم با هستی بخش خود دانست و افزود: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است، این ارتباط اگرچه از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی صورت می‌گیرد، اما دسترسی به کلمات خود خداوند بسیار لذت‌بخش و اطمینان‌آور است.
وی به پایه‌های سنّی قرآن‌آموزان این خانه قرآن روستایی اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان این خانه قرآن در پایه‌های سنّی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
اصغرزاده ادامه داد: برای آموزش قرآن در هر کشوری، با توجه به مشترکات حروف و قواعد خواندن و نوشتن آن‌ها با قرآن، شیوه‌های متفاوتی به کار گرفته می‌شود. این شیوه‌ها با توجه به پیشرفت فنون آموزش و ابتکار و خلاّقیت معلّمان مؤمن و متعهد، همیشه درحال تکامل و پیشرفت بوده و هست. سعی همه بر این است که در کوتاه‌ترین مدت، مسلمانان را با قرائت صحیح قرآن کریم آشنا کنند تا در پرتو آشنایی با معارف آن، در صراط مستقیم قرار گیرند و از نور هدایتش بهره‌مند شوند.
مدیر خانه قرآن روستایی علی ابن ابیطالب(ع) تازه قلعه ملکان، یادآور شد: بالاترین سطح تعليم قرآن، فراگیری آن همراه با فهم مطالب‌ و رهنمودهای آن است، و پايين‌ترين‌ سطح آن، فراگیری روخوانی و درست‌خوانی قرآن‌ است.
وی ضمن بازگو کردن ضرورت سرلوحه قرار دادن قرآن در همه کارها، تأکید کرد: ما باید قرآن را سرلوحه همه کارهای خود قرار دهیم و از انس با قرآن کریم غفلت نکنیم. نتیجه و ثمره اصلی آموزش و یادگیری قرآن، خواندن روزانه آن و انس دائمی با قرآن کریم است.

انتهای پیام

captcha