فعالیت بیش از ۲۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در سمنان
کد خبر: 3819674
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

فعالیت بیش از ۲۵۰ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در سمنان

گروه فرهنگی ــ سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان گفت: ٢٥٩ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد شامل ۱۶۰ کانون شهری و حدود ۹۵ کانون روستایی با بیش از ٢١ هزار عضو در استان سمنان فعال هستند.

فعالیت بیش از 250 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان امروز، 26 خرداد در نشستی با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه هدف از تأسیس کانون‌های فرهنگی ـ هنری مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان و جذب کودکان و نوجوانان به مساجد است، اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ترویج سبک زندگی اسلامی، پیوند میان مدرسه، مسجد و خانواده در این کانون‌ها دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: ٢٥٩ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد شامل ۱۶۰ کانون شهری و حدود ۹۵ کانون روستایی با بیش از ٢١ هزار عضو در استان سمنان فعال هستند.

موسوی با اشاره به توسعه کتابخانه‌ها در کانون‌ها و اینکه کتابخانه‌ها در کانون‌ها در دو نوع مخزن‌دار و باز وجود دارد، افزود: هم‌اکنون ۱۶ هزار نفر در ۸۵ کتابخانه مخزن‌دار کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد این استان عضویت دارند.

وی با بیان اینکه ۷۷ کتابخانه باز نیز در استان سمنان ثبت شده، متذکر شد: برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد طبق اصول و سیاست‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور تنظیم و اجرایی شده که در این راستا کانون‌های فرهنگی ـ هنری باید طرح محور شود، کانون فرهنگی زمانی موفق است که دارای طرح و افق چندساله باشد.

موسوی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری بازوان فعال و پویا برای هیئت امنا و امام جماعت مسجدها در کنار پایگاه‌های بسیج هستند که باید با محوریت امام جماعت کارها را با قدرت بیشتری انجام دهند که حضور فرزندان در مسجد موجب بالا رفتن و تقویت روحیه تقوا، ایمان و آشنایی با فرهنگ دینی و اسلامی می‌شود.

رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز در این نشست از فعالیت ٥٦ کانون فرهنگی و هنری مساجد در این شهرستان خبر داد و گفت: این کانون‌ها زمینه مناسبی برای اجرای برنامه‌های مختلف شهرستانی و استانی توسط این مراکز فراهم کرده است.

انتهای پیام

captcha