اعزام ۷۰۰ مددجوی البرزی به اردو‌های زیارتی
کد خبر: 3819716
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

اعزام ۷۰۰ مددجوی البرزی به اردو‌های زیارتی

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ مددجوی این استان به اردو‌های زیارتی اعزام شده‌اند.

اعزام 700 مددجوی البرزی به اردوهای زیارتی

حسین رجبی، معاون فرهنگی کمیته امداد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: اساس کار ما در حوزه‌های مختلف کمیته امداد به‌ویژه در حوزه فرهنگی تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) است.
وی افزود: اگر با رفتار قرآنی به زندگی نگاه نکنیم و تفکر قرآنی نداشته باشیم، شیطان ما را به قربانگاه هوی و هوس خواهد برد.
این مسئول با تأکید براینکه اگر قرآنی نشویم یقینا قربانی خواهیم شد، گفت: دروغ، تهمت، غیبت، بی‌حجابی و بدحجابی حاصل فاصله گرفتن از قرآن و سیره ائمه معصومین(ع) است.
رجبی توجه به سیره اهل‌بیت(ع) در کنار قرآن را تکمیل‌کننده رفتار انسان دانست و گفت: نگاه اهل‌بیت(ع) آرامش روان ایجاد کرده و زندگی را طیب و طاهرمی‌کند، لذا باید فرصت زیارت را غنیمت شمرده و زیارت با معرفت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.
معاون فرهنگی کمیته امداد البرز در ادامه از اعزام 700 مددجو به اردوهای زیارتی خبرداد و افزود: کمیته امداد برای تقویت بنیه اعتقادی و دینی مددجویان تحت حمایت نسبت به اعزام آنان به اماکن زیارتی همچون مشهد مقدس، عتبات عالیات و قم و همچنین برگزاری اردوهای آموزشی تربیتی اقدام می‌کند.
وی ایجاد انس، الفت، تقویت روحیه جامعه پذیری و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، ایجاد زمینه مناسب برای تمرین زندگی دسته جمعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و تعمیق باورهای دینی جامعه مورد هدف، گسترش و تعمیق مهارت‌های فردی و اجتماعی، پرورش فضای معنوی و ولایت مداری در میان مخاطبان را از اهداف اجرای اردوهای فرهنگی دانست.
انتهای پیام

captcha