امضای تفاهمنامه دانشگاه مذاهب با دانشگاه‌های هندوستان
کد خبر: 3819728
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

امضای تفاهمنامه دانشگاه مذاهب با دانشگاه‌های هندوستان

گروه بین‌الملل ــ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که به هند سفر کرده است، در دیدار با رؤسای دانشگاه‌های جواهر لعل نهرو و نویدا دهلی و مؤسسه پژوهشی علوم اجتماعی این کشور تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی؛ حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که به هند سفر کرده است، در جریان دیدارها و رایزنی‌ها با چند مرکز علمی و دانشگاهی تفاهمنامه همکاری امضاء کرد.

تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه مذاهب اسلامی و مؤسسه پژوهشی علوم اجتماعی دهلی در جریان دیدار مختاری از این مؤسسه به امضای ریاست دو مرکز رسید. برگزاری همایش‌های مشترک، نشست‌های علمی و پژوهشی، انتشار کتاب‌ها و فرصت‌های مطالعاتی از جمله مفاد این تفاهمنامه است.

همچنین در این تفاهمنامه تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش‌ها و کنفرانس‌های مشترک، فرصت‌های مطالعاتی و... مورد توافق قرار گرفت. مؤسسه پژوهشی علوم اجتماعی دهلی یکی از مراکز مهم پژوهشی در حوزه دین، فلسفه، رسانه، روانشناسی و علوم اجتماعی است و با دانشگاه‌های مهم ایران همکاری دارد.

همچنین در بازدید حجت‌الاسلام مختاری از دانشگاه نویدا، تفاهمنامه همکاری به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید. تبادل دانشجویان و اساتید، پژوهش‌ها و کنفرانس‌های مشترک و فرصت‌های مطالعاتی از جمه مفاد این تفاهمنامه به شمار می‌رود.

این دانشگاه دارای 3 هزار دانشجو، 110 عضو هیئت علمی و 300 دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف و دانشکده‌های مختلف در رشته‌هایی از قبیل پزشکی، پرستاری، علوم انسانی و مهندسی است.

یکی دیگر از تفاهمنامه‌ها با دانشگاه جواهر لعل نهرو منعقد شد که درباره همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی، فرصت‌های مطالعاتی، استفاده از مراکز زبان هر دو دانشگاه برای زبان‌آموزی، برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و کنفرانس‌های مشترک بود.

این دانشگاه که در هند به اتاق فکر مشهور است، از کشورهای مختلف از جمله ایران دانشجو می‌پذیرد و دارای 8 هزار دانشجو است.

انتهای پیام

captcha