اعتماد به نفس ارتباط مستقیمی با سلامت روان دارد
کد خبر: 3819782
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

اعتماد به نفس ارتباط مستقیمی با سلامت روان دارد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده کردستان گفت: بحث هویت یکی از مهم‌ترین مباحثی است که ارتباط مستقیمی با سلامت روان دارد و بر عزت نفس و اعتماد به نفس و برقراری ارتباط مؤثر با دیگران و نیازهای اساسی روانی تأثیر مثبت دارد.

لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: یکی از مفاهیم بسیار مهم در بحث انواع هویت، هویت قومی است که به معنای وابستگی فرد به گروهی از انسان‌ها یا تعلق به یک ملیت یا گروهی است که دارای مشترکاتی مانند سرزمین، تاریخ، عوامل اجتماعی و فرهنگی هستند.
وی با اشاره به اینکه رشد هویت حاصل تعامل درونی فرد با زمینه‌های بیرونی اجتماع است، افزود: در جوامع مختلف نوجوانان با باورهایی فرهنگی زندگی می‌کنند و با این باورها ترکیب می‌شوند که لازمه شناخت نوجوان از خود و محیط پیرامون خودش است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: چارچوب نگرش‌ها و باورهایی که هویت افراد را شکل می‌دهد این امکان و اجازه را می‌دهد که فرد بتواند ارتباط موثری با دیگران برقرار کند و در صورت لزوم از آنها کمک بگیرد و عضو گروه‌های اجتماعی، موسسات و انجمن‌ها شود چرا که در واقع هویت یکی از مهم‌ترین منابع و دارایی‌هایی هر فرد است.
وی با اشاره به اینکه بحث هویت یکی از مهم‌ترین مباحثی است که ارتباط مستقیمی با سلامت روان دارد و روی عزت نفس و اعتماد به نفس و برقراری ارتباط موثر با دیگران و نیازهای اساسی روانی تاثیر مثبت دارد، اعلام کرد: باتوجه به اهمیت این بحث برگزاری کنگره‌هایی همچون کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد ضروری است.
آژیر گفت: کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد در شکل‌گیری یک الگو و آشنایی با مشاهیر کُرد و کسانی که از افتخارات مردم هستند می‌تواند در اعتماد به نفس و عزت نفس فرد از جمله جوانان تاثیر بگذارد.
وی اعلام کرد: کنگره مشاهیر کُرد علاوه براینکه منجر به غنای فرهنگی منطقه خواهد شد و در عرصه بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود، می‌تواند باعث ایجاد انگیزه در کسانی شود که بخواهند در این حوزه تحقیق کنند و همچنین برای کسانیکه با قومیت و مردم، فرهنگ و رسوم مردم کرد آشنایی ندارند می‌تواند زمینه‌ساز تولید آثار فاخر ادبی و فرهنگی و هنری باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری استان کردستان عنوان کرد: برگزاری این کنگره برای معرفی بزرگان یک قوم بسیار مهم، شایسته و در خور توجه است.
آژیر یادآور شد: امروز در بحث خودباوری و خودشناسی لازم است که جوانان را به نوعی با گذشته خود آشنا کنیم و این کنگره‌ها چنین کارکردی دارند که فرد را به پیشنیه و گذشته پرافتخار خود و مفاخر و مشاهیری که بودند ارجاع می‌دهند.
یادآور می‌شود؛ کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد روزهای ۱۱ و ۱۲و ١٣ تیرماه ۹۸ به میزبانی شهر سنندج برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha