حفظ خانواده جهاد امروز زنان است
کد خبر: 3819896
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
مجتهدزاده:

حفظ خانواده جهاد امروز زنان است

گروه جهاد و حماسه ــ رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، زن را محور اصلی خانواده دانست و تأکید کرد: در صورتی که خانواده از آفات حفظ شود، می‌توانند یک جامعه نوین را تشکیل داد؛ لذا جهاد زنان امروز، حفظ خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری است.

به گزارش ایکنا، «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، روز یک‌شنبه، 26 خردادماه  در کارگاه «خورشید خانه‌ات باش» مختص خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که با هدف ترویج و انتقال مفاهیم سبک زندگی جهادگرانه براساس سیره عملی زندگی شهدا، در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به تمدن نوین اسلامی، اظهار داشت: بانوان نقش مهمی در فرآیند تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا می‌کنند.
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) برای تحقق تمدن نوین اسلامی، پنج مرحله را اعلام فرمودند، افزود: وظیفه ما اجرای این مراحل و رسیدن به تمدنی نوین اسلامی است.
مجتهدزاده اظهار کرد: «خانواده» محور اصلی جامعه است و فرزند از دل خانواده رشد می‌کند؛ لذا اگر خانواده مستحکم نباشد، چطور می‌شود فرزندی تربیت کرد که جامعه اسلامی را تشکیل داد.
رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: دشمنان درصدد فروپاشی خانواده هستند و در این راستا توطئه‌هایی نیز انجام داده‌اند.
مجتهدزاده با اشاره به اهداف برگزاری کارگاه «خورشید خانه‌ات باش»، تصریح کرد: در راستای تقویت مهارت‌های زندگی و نحوه برخورد زوجین با الهام و الگوبرداری از مضامین و فرامین فرهنگ ناب جهاد و ایثار، تصمیم گرفتیم تا این کارگاه را برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم غلامعلی افروز روان‌شناس و استاد دانشگاه اظهار کرد: در دهه 40 و 50 کسانی که به مقابله با آمریکا می‌پرداختند پشتیبان شوروی بودند. این در حالی است که انقلاب اسلامی با شوروی و آمریکا مخالف بود. بعد از پیروزی انقلاب، رشته اسلام شناسی در دنیا ایجاد شد تا بدانند ماهیت انقلاب چیست. انقلاب اسلامی چهار جبهه اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی را ایجاد کرد. در عرصه نظامی به رغم اینکه همه دنیا با عراقی‌ها بودند، اما رزمندگان با دست خالی پیروز شدند و یک دکترین جدید در عرصه نظامی ایجاد کردند.
افروز با اشاره به بعد سیاسی انقلاب اسلامی، گفت: در بعد سیاسی هنوز مشکل داریم باید یاد بگیریم که استقلال و ایستادگی‌مان را دست کم نگیریم. از نظر اقتصادی از زمان پیروزی انقلاب تا به امروز تحریم هستیم و مشکلاتی داریم که با بهینه مصرف کردن می‌توانیم آن را حل کنیم.
این استاد دانشگاه، اظهار کرد: بعدی که بیش از همه باید مورد توجه قرار گیرد، بعد فرهنگی است. سنگر اصلی جبهه فرهنگی، خانواده است. خانواده انتقال دهنده ارزش‌ها به جامعه است. خانواده مثل باغ است. مادرها باغبان و پدرها سنگربان این باغ هستند.
وی با بیان این که در اسلام توجه به خانواده بسیار سفارش شده است، عنوان کرد: دشمنان از خانواده هراس دارند. آنها نقشه‌های زیادی برای فروپاشی بنیان خانواده در ایران کشیده‌اند که با هوشیاری نباید اجازه اجرای آن را بدهیم. اگر در جبهه فرهنگی موفق شویم، دشمن در هیچ حوزه‌ای نمی‌تواند بر ما مسلط شود.
افروز اظهار کرد: برخی از کشورهای خارجی قانون تک فرزندی دارند. امروز برخی از آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که این قانون اشتباه است و آن را حفظ یا کم‌رنگ کرده‌اند. ما در این زمینه به خوبی کار نکرده‌ایم که چرا باید هر خانواده چند فرزند داشته باشد.
این استاد دانشگاه با اشاره به آمار طلاق در کشور، گفت: در 18 ماه گذشته، هر چهار ازدواج یکی از آن‌ها به جدایی ختم می‌شود. در مناطق 1 و سه تهران، در پنج ازدواج تنها یکی از آن‌ها موفقیت آمیز است. 2 ازدواج به جدایی، یک ازدواج به درگیری و یک ازدواج هم به بی‌تفاوتی کشیده می‌شود.
وی تصریح کرد: رسالت هر خانواده تربیت فرزند برای آینده کشور است. مادر و پدر در خانه با اخلاق صحیح نه با نصیحت باید کودکان‌شان را تربیت کنند. برخی روان‌شناسان خانواده را به استقلال فرزندان تشویق می‌کنند و اعتقادات غربی دارند در حالی که در خانواده باید حقوق عاطفی حاکم باشد.

انتهای پیام

captcha