«با مهر تا مهر» برای کودکان سیل‌زده
کد خبر: 3819913
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

«با مهر تا مهر» برای کودکان سیل‌زده

گروه سلامت ــ رئیس سازمان جوانان هلال احمر از آغاز طرح با مهر تا مهر برای تهیه کتاب، نوشت‌افزار و اسباب‌بازی برای کودکان سیل‌زده کشور و اعزام اردوهای بیرون استانی برای بیش از دو هزاردانش‌آموز این مناطق خبر داد.

آغاز طرح « با مهر  تا مهر» برای کودکان سیل‌زده درپایان خردادماه/ مانع احساس فراموش شدگی سیل‌زدگان شویمشهاب‌الدین صابونچی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه هنوز جبران خسارات سیلی که ابتدای سال جاری در کشور رخ داد، ادامه دارد، اظهار کرد: با وجود شکل‌گیری فرآیند تأمین اقلام اولیه زندگی برای سیل‌زدگان، نیاز‌های خاص کودکان و نوجوانان هنوز مغفول مانده است و با توجه به تعطیلی مدارس و آغاز فراغت تابستانه، این نیاز به صورت مضاعفی احساس می‌شود.
 
وی بر ضرورت توجه به نیازهای فرهنگی کودکان این مناطق اشاره و بیان کرد: بر همین اساس طرح «با مهر تا مهر» طراحی و فراخوانی از سوی سازمان جوانان هلال احمر اعلام شد، تا اقلام فرهنگی شامل کتاب، لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی را برای کودکان و نوجوانان از سوی گروه‌ها و افرادی که پیش از این در کمک‌رسانی به این مناطق فعال بودند تأمین شود.

صابونچی ادامه داد: گروهی از انجمن‌های تخصصی کودک و نوجوان مانند انجمن نویسندگان کودک، اتحادیه ناشران کودک، مجموعه‌هایی نظیر باغ کتاب، شهر کتاب، انجمن تصویرگران و مرکز سینمای کودک و نوجوان برای مشارکت و همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه علاوه بر توزیع اقلام تهیه شده در بین کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده قرار است چهره‌های فرهنگی نیز در این مناطق حضور پیدا کنند تا روحیه کودکان و خانواده‌های آنان نیز تقویت شود،‌ گفت: همچنین قرار است طرح‌هایی مانند کتاب‌خوانی، بازی و سرگرمی برای کودکان این مناطق دنبال شود. ضمن اینکه در طول تابستان،‌ رویکرد مهربانی با کودکان را ادامه می‌دهیم و تهیه و توزیع این اقلام در واقع آغازگر طرح‌های ما برای کودکان مناطق سیل‌زده است.

صابونچی ادامه داد: رایزنی‌هایی برای استفاده از طرح تابستانه کتاب و جشنواره فیلم کودک برای خدمت‌رسانی به کودکان مناطق سیل‌زده کشور انجام شده است، همچنین برای دانش‌آموزان سه استان اصلی سیل‌زده کشور برنامه‌ریزی‌هایی در حال انجام است تا بتوانیم یک اردوی بیرون استانی برای این افراد داشته باشیم، امیدواریم حداقل بتوانیم حدود دو هزار دانش‌آموز را به این اردو‌ها اعزام کنیم.

وی افزود: همچنین در حال برنامه‌ریزی هستیم تا سازمان جوانان جمعیت هلال احمر هم بخشی از اردو‌های جهادی جوانان را به اردو‌های جهادی در این مناطق تحت عنوان کاروان‌های نیکوکاری اختصاص دهد.
 
صابونچی با بیان اینکه از همان روز‌های نخستین حادثه سیل در کشور تیم‌های آموزش دیده سحر (ساماندهی حمایت‌های روانی) در این مناطق فعالیت‌های خود را آغاز کردند، افزود: تلاش بر این بود تا از موازی‌کاری در بین فعالیت‌های مشابه در این حوزه که توسط نهاد‌های دیگر انجام می‌شد، پیشگیری شود. در استان‌های سیل‌زده سعی کردیم برنامه‌های حمایت روانی را در وهله نخست با حضور نیرو‌های محلی و سپس با مشارکت استان‌های معین انجام دهیم.
 
وی یادآور شد: سازمان جوانان هلال احمر طرح درگیر کردن اجتماع‌های محلی در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی را نیز به صورت مشترک با یونیسف در لرستان آغاز کرده است. پس از سپری شدن چندماه از بحران، رویکرد بی‌انگیزگی و احساس رهاشدگی در این مناطق به وجود می‌آید، برای پیشگیری از این موضوع این طرح را در پلدختر آغاز کردیم و در آن گروه‌هایی را آموزش دادیم تا در این شهر نقش تسهیل‌گری را انجام دهند و آن جامعه را برای رسیدگی به نیاز‌های خود فعال کنند؛ به زودی این طرح را در گلستان و خوزستان نیز اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha