تأکید استاندار مرکزی بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان
کد خبر: 3820009
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

تأکید استاندار مرکزی بر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

گروه اجتماعی ــ سیدعلی آقازاده گفت: استانداری تعهد می‌کند در حد مقدور کمکی را به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان داشته باشد، آموزش و پرورش هم در نظر داشته باشد برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تنها در مرکز استان محدود نشود و برای همه دانش‌آموزان به‌ویژه روستاییان در نظر گرفته شود زیرا همه دانش‌آموزان حق دارند از امکانات استفاده کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی امروز، ۲۷ خرداد در ۲۴۷ امین نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در استان، برگزاری این جشنواره‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در جشنواره بیستم قریب به ۱۸ میلیارد تومان تعهد شده است که از این رقم ۸۰ درصد تحقق یافت، جشنواره بیست و یکم نیز بسیار باشکوه برگزار شد که امید است تعهدات خیران در این جشنواره به‌زودی اعلام و تحقق تعهدات پیگیری شود.

وی با اشاره به عملکرد مثبت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان مرکزی در سطح کشور، تصریح کرد: قرار گرفتن استان بین ۵ استان برتر دلالت بر روند رو به جلوی این معاونت دارد، افزایش سهمیه امسال نسبت به سال گذشته به رشد سوادآموزی در استان کمک می‌کند.

آقازاده در مورد اختصاص امکانات غنی‌سازی اوقات فراغت هم اظهار کرد: استانداری تعهد می‌کند در حد مقدور کمکی را به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان داشته باشد، آموزش و پرورش در نظر داشته باشد برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تنها در مرکز استان محدود نشود و برای همه دانش‌آموزان به‌ویژه روستاییان در نظر گرفته شود زیرا همه دانش‌آموزان حق دارند از امکانات در دستور کار استفاده کنند.

این مقام مسئول با بیان این نکته که جلسات شورای آموزش و پرورش در استان منظم و با برنامه‌ریزی خاصی برگزار می‌شود، گفت: جهت صرفه‌جویی جلسات شورای پشتیبانی آموزش و پرورش و به علت مشترک بودن اعضا به‌صورت مشترک برگزار می‌شود. همواره سعی شده محتویات جلسات تخصصی و در راستای ارتقای اهداف آموزش و پرورش جهت پیشرفت و پیشبرد مبانی در نظر گرفته شده باشد.

آقازاده با بیان این نکته که ارائه گزارش‌های آموزش و پرورش نشان از فعالیت خوب این اداره‌کل در رشته‌های مختلف است، اضافه کرد: بی‌شک هم‌فکری و همراهی باعث می‌شود تا برنامه‌ها و اهداف برای آینده منسجم‌تر برگزار شود، نمونه فعالیت‌های خوب آموزش و پرورش اعزام دانش‌آموزان به مسابقات قرآنی کشوری است که کسب رتبه خوب شرکت‌کنندگان در مسابقات حاکی از توجه آموزش و پرورش استان به مبانی اعتقادی، تربیتی و احکام دارد.

استاندار مرکزی در خصوص تحویل سالن ورزشی ۲۲ بهمن اراک به آموزش و پرورش هم گفت: با توجه به اینکه اداره‌کل ورزش و جوانان استان از این مکان ورزشی برای نوجوانان و جوانان استفاده می‌کند و مکانی برای سپری کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان است کارگروهی با ریاست اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تشکیل شود که تا پایان شهریور‌ماه این مکان ورزشی به آموزش و پرورش تحویل داده شود.

انتهای پیام

captcha