خادمین شهدا در بحران‌ها کنار مردم هستند
کد خبر: 3820041
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲

خادمین شهدا در بحران‌ها کنار مردم هستند

گروه اجتماعی ــ سردار سلیمانی گفت: تهیه و توزیع کالاهای اساسی بین مردم سیل‌زده استان‌های خوزستان و لرستان و اسکان و تغذیه آنان در اولویت ما قرارگرفت.

خادمین شهدا در بحران‌ها کنار مردم هستند

به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، سردار یعقوب سلیمانی، فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه از شروع بحران سیل در کشور، تمام امکانات و ظرفیت راهیان نور در اختیار سیل زدگان قرار گرفت، اظهار داشت: سپاه و بسیج مفتخرند که خود را خادم مردم بدانند و در زمان شروع بحران سیل در کشور هم شاهد فعالیت گسترده سپاه و بسیج و گروه های جهادی و خادمین شهدا برای خدمت رسانی به مردم سیل زده بودیم و در این میان، قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج هم تلاش نمود تا امکانات و ظرفیت خود را در اختیار سیل زدگان کشور قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در استان خوزستان، اردوگاه های اسکان راهیان نور در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و روزانه شاهد پخت غذا برای سیل زدگان بودیم، گفت: به لحاظ زیرساخت‌هایی که در نقاط مختلف حمیدیه، اردوگاه‌های شهیدان حبیب‌اللهی و مسعودیان، زین‌الدین، کلهر، عاصی‌زاده و سایر اردوگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز کشوری در استان خوزستان وجود دارد؛ آمادگی اسکان 150 هزارنفر پیش‌بینی و هماهنگ شد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج افزود: اردوگاه های راهیان نور در اوایل شروع بحران سیل، در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و شرکت اتوبوسرانی حمل و نقل جوان سیر ایثار نیز با تمام امکانات، در اختیار این عزیزان قرار گرفت.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج و گروه های جهادی و مردمی با تمام ظرفیت و وجود، پای کار هستند و تا پایان برطرف شدن مشکلات خانه های مسکونی مردم سیل زده، در کنارشان خواهند بود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه مردم خوزستان در زمان وقوع سیلاب با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کردند و سپس پس از فروکش کردن سیلاب با مشکل گل و لای موجود در منازل و کمبود مواد غذایی مواجه بودند، افزود: برخی روستاها همچنان با مشکل سیلاب دست به گریبان است و قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج به یاری سیل‌زدگان شتافته است و در تاریخ 25 اردیبهشت ماه، شاهد توزیع ۱۴ هزار بسته غذایی و اقلام مصرفی و ضروری زندگی در میان مردم سیل زده این استان از سوی این قرارگاه بودیم؛ به طوری که بیش از ۲۰۰ نیسان در استان خوزستان، ۱۴ هزار بسته اقلام غذایی و ضروری را در میان مردم این استان توزیع نمودند.

وی با بیان اینکه قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج از اوایل سال ۹۸ و همزمان با بروز سیل در استان لرستان هم با اعزام نیروهای خادمین شهدا و مسئولان راهیان نور به شهرستان پلدختر، تلاش کرد که در کنار مردم سیل زده این شهرستان باشد، تصریح کرد: از 16 فروردین ماه، همکارانمان در سازمان اردویی بسیج به کمک سیل زدگاه شهرستان پلدختر شتافتند و از آن روز تا به امروز تلاش شده که خدمات ارزنده ای برای سیل زدگان این شهرستان انجام داده شود و باید تاکید کرد که به همت قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، روزانه شاهد پخت غذا برای 6 هزار نفر در هر وعده بودیم و تلاش کردیم اقلام و کالاهای ضروری مثل روغن، برنج، کنسرو، بیسکویت، قند، نبات، شیرینی و... را در میان خانواده های سیل زده این شهرستان توزیع کنیم.

وی ادامه داد: چندین تانکر آب در شهرستان پل دختر آماده کردیم و همچنین ساخت چندین حمام، ذبح ده ها گوسفند برای تهیه گوشت و توزیع آن در میان سیل زدگان، تهیه غذای گروه های جهادی، خادمین شهدا، هلال احمر، ارتش، سپاه، بسیج و گروه های مردمی و ساکنین این شهرستان و ... از جمله عملکرد ما در شهرستان پل دختر بوده است و سپاه و بسیج در کنار مردم سیل زده هستند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به خدمات ارزنده گروه خادمین شهدا برای مردم سیل زده کشور اظهار داشت: خادمان شهدا، نیروهای داوطلبانه و عاشقی هستند که همه ساله داوطلبانه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به خدمات رسانی به زائران راهیان نور در یادمان های دفاع مقدس مشغول هستند و این کار را به نیت شهدا انجام می دهند اما در زمان بحران سیل در کشور، شاهد حضور این نیروهای مردمی و انقلابی در کمک به مردم سیل زده بودیم.

انتهای پیام 

captcha