اجرای طرح «سرباز ماهر» در اردبیل آغاز شد
کد خبر: 3820151
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
از سوی جهاددانشگاهی؛

اجرای طرح «سرباز ماهر» در اردبیل آغاز شد

گروه اجتماعی ــ از سوی جهاددانشگاهی و با حضور کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان، اجرای طرح «سرباز ماهر»، روز گذشته، ۲۶ خردادماه در استان اردبیل آغاز شد.

اجرای طرح «سرباز ماهر» در اردبیل آغاز شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدمهدی فقیهی، کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه بازدید با اعلام خبر آغاز اجرای طرح «سرباز ماهر» در اردبیل از روند اجرای این طرح در استان گفت: طرح مذکور بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح توسط جهاددانشگاهی در 16 استان کشور در حال اجرا است.

فقیهی، طرح «سرباز ماهر» را زمینه مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر جوان عنوان و خاطر نشان کرد: در این طرح افراد می‌توانند علاوه بر آموزش نظامی، ضمن توانمندی، مقدمات شروع یک کار جدید و مهارت‌های زندگی را بیاموزند و برنامه‌ریزی دقیقی را برای آینده خود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سربازان به عنوان آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند، ادامه داد: در این طرح افراد در زمان پایان دوره خدمت سربازی، علاوه بر اخذ کارت پایان خدمت، گواهینامه معتبر دوره‌های تخصصی و عمومی نیز دریافت می‌کنند که این امر شانس اشتغال و کارآفرینی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه طرح «سرباز ماهر» در 16 استان در بین پرسنل و سربازان نیروهای مسلح (نظامی، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، ارتش) در پادگان‌ها در حال اجراست، تصریح‌ کرد: جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح سرباز ماهر موظف است در هر استان یک هزار سرباز را طی ۸۰ ساعت تحت پوشش آموزش‌‌های لازم قرار دهد.

فقیهی افزود: طول مدت برگزاری این طرح ۶ ماه است و در قالب آن دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال و مهارت‌های عمومی زندگی به صورت کاربردی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح می‌تواند صفر تا صد آغاز یک کسب و کار و پیش درآمدی برای شروع فعالیت سازنده باشد، تصریح کرد: امیدواریم طرح «سرباز ماهر» موجب پرورش ایده‌ها در ذهن جوانان شود و زمینه‌های لازم برای خودشناسی و تنظیم اهداف زندگی‌شان را فراهم کند.

کارشناس دفتر طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان  در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، از تلاش های این نهاد در اجرای این طرح تقدیر و تصریح کرد: جهاددانشگاهی در اجرای این طرح با پیگیری و انگیزه بالا فعالیت خود را پیش می‌برد و این امر ما را برای ادامه همکاری‌های مشترک ترغیب می‌کند.

در این دیدار مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: با توجه به سبقه جهاددانشگاهی در آموزش دوره‌های مهارت محور، تمامی توان خود را در جهت برگزاری هر چه بهتر این طرح بکار خواهیم بست.

مهران اوچی اردبیلی اظهار کرد: امیدواریم اجرای موفق طرح سرباز ماهر زمینه ساز ارتقاء مهارت و اشتغال جوانان را در استان فراهم کند.

انتهای پیام

captcha