آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن روستایی «طاها» میانه
کد خبر: 3820470
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن روستایی «طاها» میانه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرخانه قرآن روستایی طا‌ها روستای آچاچی میانه با بیان اینکه ۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 50 قرآن آموز در خانه قرآن روستایی «طاها» میانه

شهاب داودی، مدیرخانه قرآن روستایی طاها روستای آچاچی میانه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی به پایه‌های سنّی قرآن آموزان این خانه قرآن روستایی اشاره کرد و افزود: قرآن آموزان این خانه قرآن در پایه‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
داودی، ضمن بازگو نمودن اهداف روخوانی و روان خوانی قرآن ادامه داد: درس روخوانی و روان‌خوانی که اولین گام در مسیر تسلط بر قرائت قرآن کریم است، به آموزش قواعد پایه خواندن عبارات عربی می‌پردازد و اصولی چون شناسایی حروف و حرکات و تلفظ صحیح آنها را آموزش می‌دهد تا مخاطب را برای ورود به مراحل بعدی قرائت این کتاب آسمانی آماده کند.
مدیرخانه قرآن روستایی طاها روستای آچاچی میانه، یادآور شد: بسیاری اعتقاد دارند یکی از دلایل مهجور بودن نسبی قرآن کریم در جامعه، ناکارآمد بودن و کافی نبودن سبک‌های آموزش قرآن است.
وی از تمرین و تکرار در تقویت مهارت روخوانی قرآن گفت و افزود: نکته‌ای که در تقویت مهارت روخوانی و روان‌خوانی نباید به فراموشی سپرده شود تمرین و تکرار است چرا که بی‌شک با یک بار قرائت یک سوره نخواهیم توانست به هدف واقعی خود دسته یابیم و از این منظر نیاز به تکرار داریم.
انتهای پیام

captcha