وابسته نبودن به نفت؛ از اولویت‌های تحقق «گام دوم انقلاب»
کد خبر: 3820567
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶

وابسته نبودن به نفت؛ از اولویت‌های تحقق «گام دوم انقلاب»

گروه اجتماعی ــ نماینده، ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از اولویت‌های تحقق گام دوم انقلاب وابسته نبودن کشور به نفت است.

وابسته نبودن به نفت؛ از اولویت‌های تحقق «گام دوم انقلاب»

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز عصر روز سه‌شنبه، 28 خردادماه در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: خام‌فروشی در بخش معادن یکی از مشکلات اقتصادی کشور است اما خوشبختانه در آذربایجان شرقی مقدمات کار فراهم شده تا کارخانه ذوب هم در کنار معدن مس سونگون ایجاد شود تا فرآوری صورت گیرد و از خام‌فروشی جلوگیری شود.
وی حمایت مسئولان را از جوانان در حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان خواستار شد و افزود: جوانان در حوزه‌های نوآوری و علمی بحمدالله موفق هستند و در شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات ارزشمندی انجام داده‌اند، لذا برای اینکه در این حوزه به موفقیت‌های چشمگیر برسیم حمایت ویژه مسئولان را نیاز داریم.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان اینکه کارهای ارزشمند جوانان کشورمان در حوزه علم و فناوری نیازمند حمایت است، گفت: عدم وابستگی به درآمدهای نفتی که از الزامات اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان را ضروری کرده است‌.
امام جمعه تبریز افزود: وابستگی به اقتصاد نفتی از خیانت‌های ۱۰۰ سال گذشته است که مواد اولیه را بدون ارزش افزوده از کشور خارج می‌کند.
وی با اشاره بازدید خود از شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: ایده‌های خلاقانه و اقدامات ارزشمند علمی و کاربردی توسط جوانان این مرز و بوم در این شرکت‌ها استارت خورده که تکمیل آن نیازمند حمایت از طرف دولت است.
حجت‌الاسلام آل هاشم شرکت‌های دانش‌بنیان را بازوان قدرتمند اقتصاد ملی و تولید ایرانی دانست و گفت: باید محصول ایرانی با کیفیت در این شرکت‌ها تولید و به بازارهای جهانی عرضه شود.

انتهای پیام

captcha