‌مدیران خودباور نیاز امروز کشور است/ اجرای ۳۱ طرح فناورانه از سوی جهاددانشگاهی
کد خبر: 3820725
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
رئیس جهاددانشگاهی:

‌مدیران خودباور نیاز امروز کشور است/ اجرای ۳۱ طرح فناورانه از سوی جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی ــ سیدحمیدرضا طیبی ‌نیاز امروز کشور را وجود مدیران خودباور و باتجربه در زمینه‌های علمی و عملی ‌دانست و گفت: باید با حفظ فرهنگ انقلابی به مسیر خود ادامه دهیم.

رفع وابستگی‌های کشور در حوزه‌ فناورانه توسط جهاددانشگاهی انجام می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، امروز، 29 خردادماه در جمع رؤسای واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی در همدان اظهار کرد: تاکنون الگوسازی توان کشور در حوزه‌های مختلف را با برنامه‌ریزی و تلاش انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: بر این اساس، سند چشم‌انداز جهاددانشگاهی را در افق ۱۴۰۴ ناظر بر ارائه فعالیت‌های شاخص واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی برای پیشرفت کشور برنامه‌ریزی کردیم.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به موفقیت بین‌المللی «رویان» اظهار کرد: نشان دادیم که در سطح بین‌المللی در صورت وجود زمینه مناسب، فعالیت‌های بزرگی انجام می‌دهیم و در سطح ملی نیز در چهار زمینه‌ مختلف این سازمان الگوسازی و فعالیت‌های مهمی را انجام داده‌ است.

انجام کارهای بزرگ با منابع مالی محدود امکان‌پذیر نیست
طیبی با تشریح اینکه انجام فعالیت‌های بزرگ با منابع مالی محدود امکان‌پذیر نیست، گفت: انجام کار بزرگ با منابع دولتی به زمان زیاد نیاز دارد که معمولاً به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

وی با اشاره به درخواست جهاددانشگاهی برای واگذاری مأموریت‌های بزرگ به این نهاد، بیان کرد: نقش جهاددانشگاهی در نقشه‌ جامع علمی کشور برای همین امر مدون شد. این سند اهداف خوبی برای جهاددانشگاهی دارد که متأسفانه تا امروز به دلایل مختلف به خوبی اجرا نشده است.

وی با اشاره به دیدار اختصاصی جهادگران انقلابی جوان جهاددانشگاهی با مقام معظم رهبری و رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه در سال گذشته و برکات آن، تشریح کرد: با حمایت ویژه‌ معظم له، قرار شد تا جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی خوبی را برای نشان دادن رفع وابستگی‌های کشور در حوزه‌های فناورانه انجام دهد.

‌طیبی افزود: بر این اساس، ۳۱ طرح فناورانه را برای رفع نیازهای اقتصادی کشور اجرا خواهیم کرد و یک جنبه‌ مثبت دیگر آن دیدار نیز حضور جهاددانشگاهی در جلسات مهم کشوری برای رفع نیازهای فناورانه‌ کشور بود.

‌نقش مدیران خودباور 
رئیس جهاددانشگاهی فضای کشور را فضای خوبی برای کارهای بزرگ دانست و گفت: این نهاد باید از فرصت پیش آمده با توجه به اختصاص بودجه‌ مناسب حداکثر استفاده را ببرد.

وی نیاز امروز کشور را وجود مدیران خودباور و با تجربه در زمینه‌های علمی و عملی با توجه به نبود احزاب قوی و ساختارمند در کشور بیان کرد و گفت: مدیران خودباور، مؤمن و باایمان جهاددانشگاهی که در این حوزه برترند، باید از این زمینه بهره‌ لازم را ببرند.

‌طیبی همچنین با اشاره بر آماده‌سازی نسل سوم و چهارم جهاددانشگاهی برای مدیریت در این نهاد، ادامه داد: نیروهای کارآمد جهاددانشگاهی را برای حضور در نهاد دیگری به منظور اعتلا و پیشرفت کشور تشویق می‌کنیم.

وی در پایان با تأکید بر درستی انتخاب راه از گذشته تا به امروز، گفت: باید با حفظ فرهنگ انقلابی به مسیر خود ادامه دهیم.
انتهای پیام

captcha