اساتید دانشگاه در مواجهه با جنگ نرم دشمن جایگاه فرماندهی دارند
کد خبر: 3820776
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

اساتید دانشگاه در مواجهه با جنگ نرم دشمن جایگاه فرماندهی دارند

گروه سیاست و اقتصاد ــ بسیج اساتید دانشگاه تبریز به‌مناسبت روز بسیج اساتید بیانیه‌ای صادر کرد.

اساتيد دانشگاه در مواجهه با جنگ نرم دشمن جايگاه ممتاز فرماندهی دارند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، بسیج اساتید دانشگاه تبریز به‌مناسبت روز بسیج اساتید بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:
«انقلاب اسلامی ایران به فضل بیکران الهی با رهبری داهیانه و عزتمندانه نائب امام عصر(عج) حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای، چهارمین دهه از پیروزی خود را پشت سر گذاشت و در حالی قدم به دهه پنجم از زندگی خود گذاشت که دشمنانش با نگاهی حیرت‌انگیز، شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، سیاسی نه‌ تنها در سطح ملی حتی در سطح بین‌المللی هستند، در واقع آنچه نمود یافته، استیصال و عدم دستیابی دشمن به اهداف خود و بالعکس تعمیق و گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است. همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند؛ عظمت پیشرفت‌های چهل‌ساله‌ ملّت ایران آنگاه به‌درستی دیده می‌شود که این مدّت، با مدّت‌های مشابه در انقلاب‌های بزرگی همچون انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی و انقلاب هند مقایسه شود. مدیریّت¬های جهادی الهام گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم» که امام بزرگوار به همه‌ی ما آموخت، ایران را به عزّت و پیشرفت در همه‌ عرصه‌ها رسانید.

و اینک در پایان خرداد پرحادثه انقلاب اسلامی مقارن با سالگرد شهادت دانشمند بسیجی دکتر مصطفی چمران، شخصیتی ممتاز، علمی، متدین و انقلابی و الگویی قابل‌اتکا برای جامعه و به‌ویژه دانشگاهیان؛ به نام روز بسیج اساتید مزین شده است. بسیج اساتید شجره طیبه‌ای است برای شکل‌گیری و تکامل «استاد انقلابی» که بایستی بیش‌ از پیش برای پاسداری از آرمان‌های انقلاب و لبیک به مطالبات رهبر مقتدر انقلاب در گام دوم انقلاب اسلامی درصحنه حاضر باشد‌.

بسیج اساتید بر این اعتقاد است دانشگاه یكی از صحنه‌های اصلی تقابل و درگیری در مواجهه نرم با جبهه وسیع و در عین حال پوشالی دشمن و مبارزه با دسیسه‌های استکبار جهانی و ایادی داخلی آن است؛ چرا كه آینده فكری، انسانی، هویتی، فرهنگی، علمی و اقتصادی كشور در این محیط شكل می‌گیرد. از سوی دیگر با عنایت به وضعیت متغیرهای جمعیت شناختی، کشور ما دارای ظرفیت انسانی جوان، مستعد و پرتلاشی است که نقش تربیت انقلابی را دوچندان کرده و رهبر عظیم ‌ الشان انقلاب از آن به‌عنوان ظرفیت امیدبخش کشور یاد می‌کنند. و این مهم بدون تقویت روحیه انقلابی، بهبود بصیرت سیاسی و تعالی اخلاق و معنویت در کنار تداوم پیشرفت‌های همه‌جانبه و نقش‌آفرینی دانشگا‌هیان ممکن نخواهد بود. بسیج اساتید باور عمیق دارد، اساتید در مواجهه با جنگ نرم تمام عیار دشمن نقش اساسی و جایگاه ممتاز فرماندهی را دارند و اگر این نقش به‌درستی انجام شود توفیقات صدچندان خواهد شد. این مهم جز با عزمی راسخ و حرکت در خط ولایت و جهاد کبیر در رکاب وی با عدم تبعیت از کافران و عدم غفلت از دسیسه های آنان میسر و عملی نخواهد بود.

بسیج اساتید ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران به‌عنوان یک بسیجی تمام‌ عیار و شهید آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبریک روز بسیج اساتید، عموم دانشگاهیان را به تحقق عملی مفاد گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نوین اسلامی دعوت می‌نماید. رجاء واثق داریم آرمان‌های انقلاب اسلامی در سایه رسالت جامعه دانشگاهی در تربیت نیروی انسانی متعهد، متعلق به کشور، و پایبند به ارزش‌های اسلامی با تمسک به قرآن و اهل بیت علیهم السلام تحقق خواهد یافت. ان‌شاءالله

انتهای پیام

captcha