برگزاری دوره‌های علمی متناسب با نیاز نخبگان جهان در جامعة‌المصطفی‌العالمیه
کد خبر: 3820908
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶
رئیس جامعة‌المصطفی‌العالمیه تأکید کرد:

برگزاری دوره‌های علمی متناسب با نیاز نخبگان جهان در جامعة‌المصطفی‌العالمیه

گروه حوزه‌های علمیه ـــ رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: جامعة‌المصطفی با فعال‌سازی آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی تحت عنوان مؤسسه الحکمه، دوره‌های مختلفی را ناظر به نیازهای نخبگان علمی جهان ترسیم و برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی عصر امروز 29خردادماه در دیدار مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: درهای جامعة‌المصطفی همواره به روی تمام پیروان ادیان و مذاهب اسلامی باز است؛ به گونه‌ای که تنها در جامعةالمصطفی- واحد گرگان بیش از هزار نفر از پیروان مذاهب مختلف اسلامی مشغول فراگیری علوم دینی هستند.
رئیس جامعة‌المصطفی به گستره شبکه‌سازی‌های المصطفی در عرصه بین‌الملل اشاره و یادآور شد: جامعةالمصطفی با توسعه رشته‌های دانشی در قلمروهای گوناگون علوم اسلامی، علوم انسانی و فرهنگ و زبان، گرایش‌های مختلفی را در این حوزه های علمی راه‌اندازی کرده است.
عباسی ضمن تأکید بر ظرفیت‌های دانشی دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، اذعان کرد: در جامعةالمصطفی بیش از 160 رشته و گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود که براساس طرح تحول نظام جامع آموزشی المصطفی، این مهم به چهارصد رشته و گرایش افزایش خواهد یافت.
وی اهتمام به آموزش‌های مجازی و بهره‌گیری از این ظرفیت جدید را از راهبردهای توسعه‌ای جامعة‌المصطفی برشمرد و خاطرنشان کرد: مهارت‌افزایی کاربردی از دیگر رویکردهای جامعة‌المصطفی است به طوری که آموزش‌های کاربردی جامعه‌المصطفی، ناظر به نیازهای میدانی و نوع فعالیت دانش‌آموختگان ارائه می‌شود.
رئیس جامعة‌المصطفی ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌ جامعه‌المصطفی و آموزش و پرورش گفت:‌ المصطفی از تلفیق دو سازمان فعال در حوزه آموزش‌های اسلامی در عرصه بین‌الملل تشکیل شده است که در جهان به عنوان مجموعه‌ای شناخته شده، برکات فراوانی به همراه داشته است.
وی با بیان این‌که جامعه‌المصطفی از محورهای اساسی و تأثیرگذار در میان دانشگاه‌های اسلامی به شمار می‌رود، اظهار کرد: جامعه‌المصطفی به عنوان مجموعه‌ای علمی مطابق با گفتمان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) شناخته می‌شود که عضویت اتحادیه‌های مختلف بین‌المللی را بر عهده دارد.
عباسی تحصیل بیش از پنجاه‌هزار نفری دانش‌پژوهانی از 132 ملیت جهان را از افتخارات آموزشی جامعةالمصطفی برشمرد و اذعان کرد: ‌المصطفی به عنوان بین‌المللی‌ترین مرکز علمی کشور، ضمن تأسیس مراکز مختلف آموزشی و پژوهشی در استان‌های مختلف، نمایندگی‌های فعالی را در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است.
وی با تأکید بر این‌که جامعةالمصطفی صدهاهزار نفر از جهانیان را با زبان و ادبیات فارسی آشنا کرده است، تصریح کرد: ‌المصطفی با آموزش زبان و ادبیات فارسی و گسترش این زبان در دنیا، خدمات شایسته‌ای رقم زده و سفیران فرهنگی را در میان ملت‌های مختلف تربیت کرده است.
وی کمک به دیپلماسی فرهنگی و عمومی را از ثمرات فعالیت جامعة‌المصطفی دانست و یادآور شد: تمام دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی، از مهم‌ترین سرمایه‌های دیپلماسی فرهنگی و عمومی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.
رئیس جامعة‌المصطفی، قم را کانون فعالیت‌های بین‌المللی این نهاد فاخر بین‌المللی برشمرد و اظهار کرد: ضمن اذعان به وجهه معارفی قم و وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، جامعة‌المصطفی از دیگر پایه‌های بین‌المللی‌سازی قم به شمار می‌رود. بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم، نیازمند توجه روزافزون مسئولان استانی و کشوری است.
عباسی، پاسخ‌گویی به نیازهای آموزشی و فرهنگی خانواده طلاب و دانش‌پژوهان را بسیار مهم عنوان کرد و یادآور شد: المصطفائیان از بزرگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل به شمار می‌روند؛ فعال‌سازی بایسته این ظرفیت عظیم، دست‌آوردهای فرامنطقه‌ای ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha