تحقق «گام دوم» با اعتمادسازی عمومی در دستگاه قضا ایجاد می‎شود
کد خبر: 3821068
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱

تحقق «گام دوم» با اعتمادسازی عمومی در دستگاه قضا ایجاد می‎شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: با افزایش اعتماد به قوه قضائیه، امید عمومی به نظام اسلامی هم افزایش می‌یابد که این مهم نقشی اثرگذار از سوی دستگاه قضا در گام دوم انقلاب دارد.

تحقق گام دوم انقلاب؛ با اعتماد سازی عمومی در دستگاه قضابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، روز گذشته، 30 خردادماه در دیدار مسئولان دستگاه قضایی استان با بیان اینکه نقش قوه قضائیه در تحقق و اجرایی شدن گام دوم انقلاب اثرگذار است، گفت: گسترش چتر عدالت و عدم ملاحظه در برخورد با متخلفان یکی از وظایف قوه قضائیه در گام دوم انقلاب است.
وی کاهش اطاله دادرسی و سرعت‌بخشی به قضاوت‌ها را متذکر شد و گفت: یکی دیگر از وظایف دستگاه قضا تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است، البته این سرعت بخشی باید با دقت و بدون عجله صورت گیرد.
آل‌هاشم برخورد قاطع و سریع با مفسدان خصوصاً مفسدان اقتصادی را از دیگر وظایف این قوه دانست و گفت: تلاش برای از بین بردن زمینه‌های فساد در گام دوم انقلاب باید از اولویت‎های دستگاه قضا باشد.
امام جمعه تبریز یکی دیگر از این اولویت‌ها را نظارت و مطالبه از سایر نهادها دانست  و گفت: شفافیت درخصوص مسائل اقتصادی یکی از رویکردهای دستگاه قضا در گام دوم انقلاب برای رسیدن به قوه قضائیه مطلوب است.
وی راهکار پنجم برای رسیدن به قوه قضائیه مطلوب در گام دوم انقلاب را نظارت، دقیق بودن و برخورد قاطع با نیروهای ناسالم درون قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: سرعت‌بخشی به موضوع شناسایی نیروهای ناسالم درون قوه قضائیه و نظارت دقیق بر کار آنها امید را در دل جامعه و خدمتگزاران مخلص دستگاه قضا بیشتر می‌کند.
آل‌هاشم تصریح کرد: یکی دیگر از اولویت‌های قوه قضائیه در گام دوم انقلاب را استفاده از نیروهای جوان، مومن، انقلابی و پرکار به عنوان موتور محرک دانست و تصریح کرد: البته این به معنی کنار گذاشتن نیروهای پیشکسوت نیست، بلکه باید از تجارب آنها در کارهای ستادی بهره گرفت و کارهای اجرایی را به جوانان باانگیزه و انقلابی سپرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تنها راه نجات کشور اعتماد به جوانان است، گفت: بر اساس بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید مسئولیت میدان های عمل و اجرا را به جوانان مومن، انقلابی و پرکار داد.
انتهای پیام

captcha