۲۷۸ مرکز درمانی معتادان در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3821080
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

۲۷۸ مرکز درمانی معتادان در آذربایجان‌شرقی فعالیت می‌کنند

گروه اجتماعی - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی مشارکت خیران را برای استمرار فعالیت مرکز ماده ۱۶ خواستار شد و گفت: هم‌اکنون ۲۷۸ مرکز درمانی اعم از مراکز کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت برای درمان و بازپروری معتادان در استان فعال است.

میزان شیوع مواد مخدر در کارگران استان بالا و در مرز هشدار استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رضا استادرحیمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، روز گذشته، 30 خردادماه در جمع خبرنگاران، گفت:  برآورد می‌شود حدود 150 هزار نفر در استان مواد مخدر مصرف کنند که از این تعداد 80 هزار نفر شناسایی شده‌اند.
وی میزان شیوع مواد مخدر در دانش آموزان استان را 0.44 درصد، دانشجویان 4.4 درصد و کارگران را 25 درصد اعلام کرد.
استاد رحیمی، اضافه کرد: میزان شیوع مواد مخدر در کارگران استان بالا و در مرز هشدار است که برای کاهش آن باید اهتمام جدی شود و فرهنگسازی لازم صورت گیرد.
به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی 278 مرکز درمانی معتادان در استان وجود دارد که تاکنون 79 هزار و 678 نفر در آنها پذیرش شده اند که از این تعداد 78 هزار و 49 نفر را مردان تشکیل می دهند.
استاد رحیمی گفت: در سال گذشته، 22 هزار و 800 کارگاه آموزشی، 135 همایش پیشگیری، 501 نوع نمایشگاه برای پیشگیری از مواد مخدر در استان برگزار شد.
وی افزود: مرکز ماده 16 هم یکی از مراکز مهم و تاثیرگذار در جمع آوری و درمان معتادان استان است که در آن 212 نفر در کارگاه بهبود یافتگان مشغول فعالیت هستند.
استاد رحیمی با اشاره به اینکه در مجموع حدود 2 هزار و 193 نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در استان مشغول کارهستند ادامه داد: قالیبافی، کفاشی و صنایع فلزی از جمله شغل هایی که بهبود یافتگان استان در آنها فعالیت دارند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرآذربایجان شرقی، همچنین از اجرای 150 عنوان برنامه در هفته مبارزه با موادمخدر در استان خبر داد و گفت: دیدار با خانواده های شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر، ارائه گزارشهای اقدامات 40 ساله در خصوص کنترل و مدیریت اعتیاد، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی و هنری، تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر، برگزاری نشست‌های تخصصی با اقشار تاثیرگذار در خصوص نقش باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد، برگزاری المپیاد ورزشی بهبود یافتگان و کارگاه های پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان و نمایشگاه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر را از مهمترین این برنامه‌ها است.

انتهای پیام

captcha