آموزش ۶۵ قرآن‌آموز در مؤسسه «حضرت فاطمه(س)» کلیبر
کد خبر: 3821090
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

آموزش ۶۵ قرآن‌آموز در مؤسسه «حضرت فاطمه(س)» کلیبر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی حضرت فاطمه(س) کلیبر با بیان اینکه ۶۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شود.

آموزش ۶۵ قرآن‌آموز در مؤسسه «حضرت فاطمه(س)» کلیبرمهتاب مردانیفرد، مدیر مؤسسه قرآنی حضرت فاطمه(س) کلیبر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 65 قرآن‎آموز در کلاس‌های آموزشی این مؤسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و تجوید از گرایش‌های آموزشی مؤسسه قلمداد می‌شود.
وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان اشاره کرد و افزود: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی نونهال، نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‎های آموزشی حاضر می‌شوند.
مردانی فرد ادامه داد: انسان‌هایی كه قلب پاک و رستگاری دارند و خود را از هرگونه گناه و آلودگی دور می‌دارند، در هنگام قرائت قرآن پاداش‌های فراوانی نصیبشان می شود.
مدیر مؤسسه قرآنی حضرت فاطمه(س) کلیبر با بیان نقش تجوید در فصيح‌تر شدن قرآن یادآور شد: علم تجويد، علمی است كه باعث صيانت حروف و كلمات از دست‌خوردگی و بيان نادرست آنان می‌شود، كه اگر آن را تنها در رابطه با قرآن کريم كه شيواترين، فصيح‌ترين و كامل‌ترين سخنان و مطالب است در نظر بگيريم، می‌توان گفت، رعايت قواعد تجويدی، يگانه راهی است كه انسان را به قرائت صحيح و مطلوب و قرائتی شبيه به قرائت هنگام نزول آن و شكل اوليّه و اصلی خواندن آن نزدیک می سازد.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: قلبی که در آن چیزی از قرآن نباشد، هم چون خانه ویران است.
مردانی فرد از لزوم گسترش فعالیت‌های قرآنی گفت و تاکید کرد: باید همه مبلّغ قرآن باشیم و حقایق آن را به دنیای معاصر که سخت تشنة آن است برسانیم و مؤسسات تحفیظ قرآن و تدریس قرائت قرآن و تفسیر و بیان علوم قرآن را هرچه ممکن باشد گسترش دهیم و با این مؤسسات همکاری و معاضدت تنگاتنگ داشته باشیم که خوشبختانه گرایش جامعه بخصوص جوانان مؤمن و آگاه به قرآن بسیار موجب امیدواری و علامت رشد و آگاهی و بیداری است، مراکز تعلیم قرآن و دارالقرآن‌ها رو به ازدیاد و حفظ و تعلیم‌و‌تعلّم قرآن موجب فخر و مباهات است.

انتهای پیام

captcha