پهپاد آمریکایی، ترامپ و آرزوهای بر باد رفته
کد خبر: 3821245
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
یادداشت/

پهپاد آمریکایی، ترامپ و آرزوهای بر باد رفته

گروه بین‌الملل ــ وقتی موشک سپاه ابهت افسانه‌ای آمریکا را نابود کرد، خواب خوش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به هم ریخت و او در یک نشست اضطراری 90 دقیقه‌ای شرکت و اعلام کرد که انتقام خواهد گرفت، اما بلافاصله از موضع خود عقب‌ نشست.

پهباد آمریکایی، ترامپ و آرزوهای بر باد رفتهبه گزارش ایکنا؛ صبح پنجشنبه 30 خرداد (20 ژوئن 2019) خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نظامی آمریکایی نوشت که یک فروند پهپاد متعلق به فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) هنگام پرواز در حریم آب‌های بین‌المللی (که البته این حریم در داخل مرز ایران بوده است و منابع آمریکایی منکر این موضوع شده‌اند) و بر فراز تنگه هرمز با شلیک موشک زمین به هوا نیروهای سپاه پاسداران ایران سرنگون شد و این رویداد ساعت 4:05 بامداد روی داد.

در همین راستا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی، مدیر مرکز اسلامی آفریقای جنوبی، یادداشتی نوشته است که متن آن را در زیر می‌خوانید:

«ضَرْبَةُ عَلِيٍّ يَوْمَ الخَنْدَقِ اَفْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثَّقَلَيْنِ: یک ضربه شمشیر حضرت علی(ع) از عبادت جن و انس بالاتر است».

پیامبر اسلام(ص) بعد از کشته شدن عمرو بن عبدود در جنگ خندق درباره ضربتی که امام علی(ع) با آن وی را از پای درآورده بود فرمود: این ضربت از عبادت جن و انس در هر دو جهان بالاتر است.

پهپاد آمریکایی، ترامپ و آرزوهای بر باد رفتهحجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی، نگارنده مطلب

در آن روز بنا به گفته پیامبر تمام کفر در برابر تمام اسلام قرار گرفته بود؛ تعداد سربازان کفر صد برابر سپاه کوچک 70 نفره اسلام بود. عمرو بن عبدود کسی بود که همیشه با خورجینی پر از سرهای بریده از جنگ برمی‌گشت و از هیچ جنگی شکست نخورده بود و شنیدن نامش لرزه بر تن اعراب می‌انداخت. وی در جنگ خندق با غرور تمام به میدان آمد و سپاه اسلام را به مبارزه طلبید. سکوت بر سپاه اسلام‌ حکمفرما بود، اما یک جوان پیش آمد و برای رفتن به میدان داوطلب شد. پیامبر نپذیرفت. 

دوباره عمرو فریاد برآورد که «مگر شما به بهشت اعتقاد ندارید؛ به جنگ بیایید تا روانه بهشت‌تان بکنم.» دوباره سکوت و باز هم پیش آمدن همان جوان و دوباره دعوت به صبوری از سوی پیامبر. سومین بار عمرو فریاد زد «گلویم خشک شد. چقدر فریاد بزنم. آیا تسلیم شده‌اید؟» این بار آن جوان که علی بن ابی‌طالب بود اجازه پیامبر را برای رفتن به میدان گرفت و در یک مبازره سخت و نفس‌گیر، ابتدا اسب عمر را از پای درآورد و سپس او را نقش زمین کرد و با ضربتی عمر را کشت و سرش را با خود به ارمغان آورد. سپاه چندصد هزار نفری کفر که مبارزه تن به تن یک جوان مسلمان را با عمر دیدند از ادامه جنگ منصرف شدند و پیروزی بزرگ اسلام در جنگ با یهودیان این گونه رقم خورد.

ضربت کاری علی که در روز جنگ خندق، عمرو بن عبدود را با آن از پای درآورد. بنا به گفته پیامبر از عبادت ثقلین بالاتر بود. امروز نیز تمام حق در برابر تمام باطل، تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته است.

تلنگر زدن به «ترامپ» با سرنگونی پهباد آمریکا

پهپاد آمریکا همان عمر بن عبدود زمان است که ایالات متحده فقط دو فروند از آن را در اختیار دارد و از داشتن آن به خود می‌بالید. به اذعان مقامات این کشور پیش از این واقعه، این پهباد قابل ردیابی و انهدام نبود؛ به همین دلیل فقط دو فروند از این پهپاد ساخته شده است و مسئولان آمریکا لزومی ندیده بودند که تعداد بیشتری از آن را بسازند، چون نه قصد فروش آن را داشتند و نه تصور می‌کردند که قرار است این پهپاد در جنگی نابود شود. این در حالی بود که ابزار پیشرفته آمریکا با چراغ خاموش در 67 هزار متری زمین ایران در حال پرواز بود که به دست نیروهای سپاه پاسداران سرنگون شد.

آمریکا و متحدانش همان سپاه کثیری هستند که به ناو «آبراهام لینکلن» و پهپاد بلندپروازشان می‌بالیدند و رجز می‌خواندند و همه گزینه‌ها را روی میز قرار داده‌اند، اما وقتی موشک سپاه ابهت افسانه‌ای آمریکا را نابود کرد، خواب خوش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به هم ریخت و او در یک نشست اضطراری 90 دقیقه‌ای شرکت و اعلام کرد که انتقام خواهد گرفت و بلافاصله از موضع خود عقب‌نشینی و توئیت‌های حقارت‌آمیزی را ارسال کرد.

تلنگر زدن به «ترامپ» با سرنگونی پهباد آمریکا

ترامپ نخست با لحن تهدیدآمیزی نوشت ایرانیان اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند؛ یعنی منتظر عواقب آن باشند. سپس نوشت که ایرانیان این پهپاد را از روی عمد نزده‌اند و اشتباهی پیش آمده است؛ این تغییر رویه نشان داد او به نحوی می‌خواهد حفظ آبرو کند. 

ترامپ در پیام بعدی نوشت که قرار بود سه نقطه از خاک ایران را هدف قرار دهند؛ اما 10 دقیقه پیش از این اقدام پرسیدم چند نفر قرار است کشته شوند، که گفتند 150 نفر و وی به خاطر خون 150 نفر از انتقام صرف نظر کرده است؛ چه انسان مهربانی. ای کاش هنگامی که «هری ترومن»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا درصدد بمباران اتمی هیروشیما برآمد، از مشاوران خود درباره تعداد قربانیان سؤال می‌کرد.

تلنگر زدن به «ترامپ» با سرنگونی پهباد آمریکا

آمریکا با حضور نظامی خود در مناطق مختلف جهان طی نیم قرن گذشته باعث کشته شدن 50 میلیون انسان شده است؛ آن گاه ترامپ این گونه از خود مهربانی نشان می‌دهد و از خون 150 انسان می‌گذرد؟

ایالات متحده آمریکا قدرت سپاه پاسداران ایران را دست‌‌کم گرفته بود. شلیک این موشک افسانه‌ای، تکرار همان ضربتی است که یهودیان را از ادامه جنگ‌ خندق منصرف کرد.

غرور ایرانی در داشتن یک گذرنامه قدرتمند نیست، در عظمتی است که با سرنگونی این پهپاد در جهان به نمایش درآمد.

انتهای پیام

captcha