مربیان قرآن الگوی رفتاری قرآن‌آموزان هستند
کد خبر: 3821515
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

مربیان قرآن الگوی رفتاری قرآن‌آموزان هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مادر دو حافظ خردسال قرآن، با بیان اینکه مربیان قرآن الگوی رفتاری قرآن‌آموزان هستند، گفت: کوچکترین رفتار آن‌ها از سوی قرآن‌آموزان مورد بررسی و قضاوت قرار می‌گیرد.

مربیان قرآن الگوی رفتاری قرآن آموزان هستند

امیر و نساء پورنیک خواهر و برادری هستند که زیر نظر مؤسسه مجمع قاریان تبریز به آموزش روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن کریم مشغول هستند. امیر از سه و نیم سالگی و به تعبیری زمانی که شروع به سخن گفتن کرده است با حمایت‌های پدر و مادر در مؤسسه جامعة‌القرآن آموزش روان‌خوانی قرآن کریم را آغاز کرده و خواهر ۶ ساله اش نساء نیز از چهار و نیم سالگی همراه با برادر در کلاس‌های قرآنی فعال است.
نعیمه صادقی، مادر امیر و نساء در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه رفتار و کردار معلمان و مربیان قرآنی برای فرزندان الگوی رفتاری به‌شمار می‌رود، گفت: فرزندان ما در مدارس و مؤسسه‌های قرآنی رفتار مربیان قرآنی خود را به شدت تحت نظر داشته و کوچکترین رفتار آن‌ها از سوی قرآن‌آموزان مورد بررسی و قضاوت قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: مربیان قرآنی بهترین الگو بوده و فرزندان ما راه و رسم زندگی به سبک دینی و قرآنی را از مربیان خود می‌آموزند؛ بنابراین بهتر است مربیان قرآنی نیز در حد اعلاء الگوی خوبی برای قرآن‌آموزان باشند.
صادقی با اشاره به اینکه فرزندانش از ابتدای کودکی در زمینه آموزش قرآن کریم فعال هستند، اظهار کرد: پسرم امیر که ۱۱ سال دارد ۵ جزء قرآن (۲جزء از آخر و ۳ جزء از اول) را حفظ کرده است و دخترم نیز حفظ جزء۳۰ را تمام کرده است، آن‌ها پیش از این در کلاس‌های مؤسسه جامعة‌القرآن شرکت کرده بودند و اکنون با تمام شدن مدارس در کلاس‌های مجمع قاریان تبریز حضور پیدا می‌کنند.
وی با اشاره به ادای نذر خود در مورد حفظ قرآن توسط پسرش گفت: بعد از به دنیا آمدن پسرم به شدت مریض شده بود، نذر کرده بودم خدایا چنانچه پسرم سلامتی خود را بازیابد او را در کلاس‌های حفظ قرآن کریم ثبت نام می‌کنم تا ضمن آموزش روخوانی و روان‌خوانی به حفظ کلام الله وحی بپردازد. از آنجایی که قرآن کتاب زندگی ما مسلمانان است و راه هدایت و رستگاری را به ما نشان می‌دهد دخترم را نیز در این کلاس‌ها ثبت نام کرده‌ام تا دلش با نور ایمان و قرآن پیوند زده شود.
صادقی با بیان اینکه پسرم نکات قرآنی بسیار خوبی یاد گرفته است، ادامه داد: پسرم معتقد است هر وقت که قرآن می‌خواند شمعی برایش روشن می‌شود و در سایه خواندن قرآن در مدرسه و سر صف مورد تشویق دوستان و معلمان قرار می‌گیرد و خودش نیز دوست دارد در مجالس و محافل قران بخواند.

وی با تاکید مجدد بر الگوسازی مربیان قرآنی بر قرآن‌آموزان تأکید کرد: به‌عنوان مثال وقتی پسرم بر انجام یک کاری اصرار می‌کند من و پدرش با اشاره به رفتار مربی قرآنی پسرم تذکر می‌دهیم کدام مربی قرآن این رفتار را انجام می‌دهد، وقتی پسرم رفتار مربی قرآن خودش را به یاد آورده و می‌بیند هیچکدام از مربیان چنین رفتاری ندارند دیگر بر خواسته خود اصرار نمی‌کند.
مادر امیر و نساء تهدیدات فضای مجازی در برابر فرهنگ دینی و اسلامی را یک موضوع مخرب و آسیب‌رسان اعلام کرد و افزود: تماشای فیلم‌های خشونت‌آمیز دراینترنت، شبکه‌های تلویزیونی و فضای مجازی به شدت فرهنگ دینی و اسلامی ما را تهدید می‌کند. کودکان و نوجوانان با تماشای این نوع تصاویر رفتارهای خشن و هیجانی از خود بروز داده و پرخاشگر شده و اقدام به زد و خورد فیزیکی با خواهر و برادر و دوستان خود می‌کنند.
وی با تاکید بر تاثیر آیات قرآنی و روایات اهل بیت(ع) در رفتار فرزندان خود گفت: هر چقدر که نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به کودکان و نوجوانان هدایت شده و کنترل شده باشد می‌توان تاثیر آموزه‌های قرآنی را به خوبی مشاهده کرد.

انتهای پیام

captcha