معامله قرن باید خلع سلاح مقاومت را هم شامل شود
کد خبر: 3821719
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
رقیب انتخاباتی نتانیاهو:

معامله قرن باید خلع سلاح مقاومت را هم شامل شود

گروه بین‌الملل ــ رقیب نخست‌وزیر اسرائیل در انتخابات پیش‌ رو تأکید کرد که طرح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن باید خلع سلاح مقاومت فلسطین در غزه، بازگرداندن نظامیان اسیر اسرائیلی و جلوگیری از وقوع هرگونه عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری را هم شامل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ بنی گانتز، اصلی‌ترین رقیب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که از بهبود اوضاع اقتصادی نوار غزه و کرانه باختری حمایت می‌کند، ولی این اقدام باید پس از خلع سلاح فلسطینیان صورت گیرد.

وی گفت که باید با همکاری دیگر کشورها در تلاش برای آرام‌سازی اوضاع در اراضی اشغالی باشیم.

معامله قرن اصطلاحی است که برای طرح صلح مورد نظر آمریکا به کار می‌برند. دولت آمریکا بارها به بهانه‌های مختلف رونمایی از معامله قرن را به تعویق انداخته است. البته مخالفان این طرح بسیار هستند و از برخی جزئیات فاش شده پیداست که معامله قرن، طرحی کاملاً در خدمت اهداف و خواسته‌های رژیم صهیونیستی است.

جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه اخیراً گفته است که اگر انتخابات جدید رژیم صهیونیستی برگزار نمی‌شد، آمریکا قرار بود تابستان امسال از معامله قرن رونمایی کند.

گرینبلات افزود: با این حال معلوم نیست که معامله قرن چه زمانی اعلام شود و باید منتظر ماند تا دولت جدید رژیم صهیونیستی تشکیل شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha