اتحادیه علمای مسلمان: نشست منامه با اصول انسانیت و اسلام در تعارض است
کد خبر: 3821799
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

اتحادیه علمای مسلمان: نشست منامه با اصول انسانیت و اسلام در تعارض است

گروه بین‌الملل ــ اتحادیه جهانی علمای مسلمان در اعتراض به برگزاری نشست بحرین، آن را مخالف اصول فلسطین، اسلام و بشریت خواند.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه خبری آناتولی؛ اتحادیه جهانی علمای مسلمان امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه مشارکت در نشست اقتصادی بحرین نه تنها مخالفت با اصول فلسطینی، عربی و اسلامی است، بلکه با اصول انسانی و بشری هم در تعارض است.

در این بیانیه آمده: آمریکا قدس را در دسامبر 2017 به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شمرد و تلاش کرد تا طرح معامله قرن را اجرا کند، اما به جای مقاومت در برابر این مسئله و عدم پذیرش آن بعضی از رهبران عرب با برگزاری همایش‌ها و حمایت مالی، این طرح آمریکایی را حمایت می‌کنند که نشست منامه هم یکی از آنها است.

یادآور می‌شود، آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند که نشست اقتصادی بحرین تحت عنوان «کارگاه منامه» به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن قرار است، طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

طرح صلح آمریکایی «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به درگیری‌های بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

انتهای پیام

captcha