آموزش ۲۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «چهارده معصوم(ع)» شندآباد
کد خبر: 3822128
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳

آموزش ۲۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «چهارده معصوم(ع)» شندآباد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن شهری «چهارده معصوم(ع)» شندآباد‌ با بیان اینکه ۲۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، ترتیل و تحقیق از گرایش‌های آموزشی این خانه قلمداد می‌شود.

آموزش ۲۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «چهارده معصوم(ع)» شندآباد

ابوالفضل مهری‌شندی، مدیر خانه قرآن شهری «چهارده معصوم(ع)» شندآباد در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 20 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و روانخوانی، صوت و لحن، تجوید، ترتیل و تحقیق از گرایش‌های آموزشی این خانه قلمداد می‌شوند.
وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی نونهال و نوجوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
مهری، از ترتیل به عنوان بهترین روش تلاوت گفت و ادامه داد: ترتيل بهترين روش برای تلاوت است، زيرا اين روش ويژگی‌هايی دارد كه خواننده قرآن با آن به سوی هدف عالی نزول قرآن كه هدايت انسانهاست، هدايت می‌شود.
مدیر خانه قرآن شهری چهارده معصوم(ع) شندآباد یادآور شد: تجوید، علم قرائت فصیح قرآن و فن تلفظ صحیح حروف آن است. این دانش از دانش‌های قرآنی است. این علم مجموعه قواعد و ضوابطی را برای صحیح خواندن حروف و کلمات قرآن و نیز دیگر مباحث آوا‌شناسی در برمی‌گیرد.
وی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: کسی که قرآن را یاد بگیرد و متواضع در علم باشد و آن را به بندگان خدا بیاموزد و اجرش را از خدا بخواهد، در بهشت بزرگتر از ثواب او و بزرگتر از مقام و منزلت او چیزی نیست و در آنجا از بالاترین مقامها و شریفترین منازل برخوردار است.
انتهای پیام

captcha