آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «چهارده معصوم» ورزقان
کد خبر: 3822444
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

آموزش ۵۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «چهارده معصوم» ورزقان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن روستایی ۱۴ معصوم روستای بکرآباد ورزقان با بیان اینکه ۵۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 50 قرآن آموز در خانه قرآن «چهارده معصوم» ورزقان

محمد فتاحی، مدیرخانه قرآن روستایی 14 معصوم روستای بکرآباد ورزقان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 50 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و تفسیر از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان این خانه قرآن روستایی اشاره کرد و افزود: قرآن‌آموزان این خانه قرآن در پایه‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.

فتاحی از لزوم مراجعه به قرآن برای معرفی قرآن گفت و یادآور شد: برای معرفی قرآن باید به خود قرآن مراجعه کرد. وقتی به قرآن مراجعه می کنیم، می‌بینیم که این کتاب عظیم برای خود اوصافی ذکر می کند که این اوصاف حاکی از بخش هایی از حقیقت او است.

مدیرخانه قرآن روستایی 14 معصوم روستای بکرآباد ورزقان، ضمن بازگو نمودن ضرورت تفسیر قرآن افزود: قران کریم دسته‌بندی موضوعی ندارد و اين گونه نيست كه اين كتاب تمام سخن خود درباره يک موضوع را يک جا و در فصل معيّنی بيان كرده باشد، بلكه در هر صفحه‌ای از آن و گاه در هر آيه‌ای از آن، از موضوعات متعدد و مطالب مختلفی سخن به ميان آمده است. اين امر، از جمله اموری است كه نياز به تفسير را ضروری می‌سازد.

فتاحی تأکید کرد: اگر کسی آیاتی از قرآن را به طوری تفسیر کند که انسان را از نور الهی دور سازد و به سوی ظلمت‌هایی هم چون جهل و شرک و کفر و خرافات سوق دهد، این تفسیر با روح و هدف قرآن سازگار نبوده، اعتباری نخواهد داشت؛ ما نمی توانیم کلام گوینده‌ای را بر خلاف مقصود نهایی اش تفسیر کنیم و این مطلب منتهی به نوعی تفسیر به رأی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha