موفقیت کاریکاتوریست لرستانی در جشنواره جهانی «چهره»
کد خبر: 3822563
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

موفقیت کاریکاتوریست لرستانی در جشنواره جهانی «چهره»

گروه فرهنگی ــ مقام اول جشنواره جهانی کاریکاتور «چهره» کشور سوریه ۲۰۱۹ به «آرش فروغی» از لرستان رسید.

موفقیت کاریکاتوریست لرستانی در جشنواره جهانی «چهره»به گزارش ایکنا از لرستان، آرش فروغی، کاریکاتوریست مطرح لرستانی در جشنواره جهانی کاریکاتور چهره کشور سوریه مقام اول را کسب کرد. بر اساس این گزارش برندگان این جشنواره به ترتیب اول تا سوم آرش فروغی از ایران اولیسس آرائوجو از برزیل و النا اسپینا از کلمبیا بودند.
در فینال جشنواره کاریکاتور سوریه هنرمندانی از ۵۰ کشور دنیا از جمله آمریکا، روسیه، اوکراین، چین، هند، ترکیه، برزیل، ایتالیا و پرتغال حضور داشتند.

یادآور می‏شود، آرش فروغی از جمله هنرمندان فعال در عرصه کاریکاتور چهره است که تاکنون توانسته است افتخارات گوناگونی را در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی برای کشور کسب نماید. مجموعه آثار این هنرمند با عنوان «ریفورم» سال گذشته توسط حوزه هنری لرستان به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر و رونمایی شد و از این هنرمند جوان تجلیل به‌عمل آمد. در این کتاب هنرمندان مشهوری مانند جیتت کاستانا از اندونزی، لوییس کارلوس فرناندز از برزیل، والتر توسکانو از پرو، برونو تس از فرانسه و جواد علی‌زاده و سید مسعود شجاعی طباطبایی از ایران در خصوص آثار این هنرمند سخن گفته و به نقد و بررسی آثار او پرداخته‌اند. این کتاب در شمارگان هزار نسخه توسط انتشارات سوره مهر منتشر گردیده است و علاقمندان می‌توانند با مطالعه آن بیشتر با آثار و دیدگاه‌های آرش فروغی آشنا شوند.

انتهای پیام

captcha