اولین روز از برگزاری مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3824949
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
ایکنا گزارش می‌دهد؛

اولین روز از برگزاری مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رقابت‌های بخش آقایان و بانوان چهل‌و‌دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی از ظهر روز شنبه، ۱۵ تیرماه شده و تا ۱۷ تیرماه ادامه خواهد داشت.

گزارش اولین روز برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان، شنبه، 14 تیرماه با مراسم افتتاحیه باشکوهی در سالن اداره کل اوقاف استان برگزار شد.
بر همین اساس استارت چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی در آذربایجان‌شرقی با شرکت 271 شرکت‌کننده قرآنی زده شد.
مسابقات بخش بانوان در حسینه مسجد طوبی و مسابقات بخش آقایان نیز در تالار اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

در همین راستا خبرگزاری ایکنا آذربایجان شرقی با چندتن از شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات به گفت‌وگو پرداخته است که در متن زیر می‌خوانید:

غلامحسین کریمی‌مایان، حافظ 10 جزء قرآن در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌شرقی، گفت: با قرآن وجود یک راهنمای بزرگ اجتماعی را در زندگی احساس می‌کنم و سعی‌ام بر این است که رفتارم قرآنی باشد.

وی افزود: اساس قرآن با توجه به اذعان آیات قرآن کریم، همان هدایت و راهنمائی است و این راهنمائی و لازمه‌اش توجه و انس بیش از حد به قرآن کریم است.

کریمی، انس با قرآن را موجب نشاط و شادابی انسان در زندگی روزمره‌ دانست و افزود: دین مقدس اسلام، به قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین کتاب آسمانی ما مسلمانان بسیار اهمیت داده است. در حقیقت این کتاب آسمانی همان قوانین جامع هدایت انسانی به شمار می‌آید پس ما نباید قرآن را مختص مراسم مذهبی خاصی کنیم باید هر روز آن را تلاوت کنیم و با تدبر در آیات الهی در زندگی دنیوی و اخروی سربلند باشیم.

این حافظ قرآن اظهار کرد: در حال حاضر اداره کل اوقاف و بسیاری از نهاد و سازمان‌های دیگر مسابقات و محفل انس با قرآن برگزار می‌کنند باید جوانان از این فرصت استفاده کنند.

قرآن به من نفس تازه‌ داد

علی امجد، قاری قرآن نیز گفت: قرآن در در زندگی انسان بدون شک تأثیرات بسیار مثبتی دارد و من از بدو تولد این را احساس کرده‌ام و این قرآن بود که به من نفس تازه‌ای داد تا به زندگی برگردم و قرآنی بشوم.

این قاری برجسته قرآن افزود: من به نسل جوان هم سن و سال خود توصیه می‌کنم اگر خدایی نکرده از مسیر حقیقی خداوند و دین خدا گمراه شده‌اند چنگ به دامان قرآن بزنید که می‌تواند شما را به راه ابدی که همان عبور از پل صراط مستقیم است برساند. نباید به خاطر مادیات چند روزه دنیا خودمان را گمراه کنیم که عذاب الهی در راه است.

مسابقات در سطح خوبی برگزار می‌شود

حمید احبی، حافظ قرآن همچنین با اشاره به اینکه قرآن راه و روش زندگانی را همراه با الگویی کامل به انسان نشان می‌دهد افزود: قرآن الگویی کامل در زندگی انسان است که تمامی جوانب زندگانی دنیوی و اخروی را بیان کرده و انسان را به سوی رستگاری هدایت می‌کند.

وی افزود: قرآن بهترین مونس انسان در تنهایی‌ها و نگرانی است که جلوه‌ای از عظمت خداوند متعال است. اگر ما مسلمانان قرآن نخوانیم و به دستورات آن عمل نکنیم مورد عتاب رسول خدا(ص) قرار خواهیم گرفت که فرمود: پروردگارا! قوم من قرآن را رها کرد. این حدیث انسان را موظف می‌کند که همیشه با قرآن انس داشته و اعمال و رفتارش مطابق قرآن باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی و خیلی مسائل دیگر بین قرآن و جوانان فاصله انداخته است افزود: همه ما باید انس با قرآن را زیاد کنیم اگر مشغله کاری زیادی هم داریم اشکال ندارد حداقل هر روز چند آیه را با معنای آن بخوانیم و با یادداشت‌برداری و حفظ معانی آن این الگو را در زندگی خود پیاده کنیم.

احبی در پایان در مورد سطح برگزاری مسابقات گفت: مسابقات در سطح خوبی برگزار می‌شود و مسابقات قرآن اوقاف از جمله مسابقاتی است که شرکت‌کننده‌های خیلی خوبی حضور دارند.

مشکل خاصی نداشته‌ایم

همچنین محمدرضا فقیهی‌نیا، قاری قرآن کریم، گفت: سطح مسابقات بسیار بالا رفته است و می‌توان گفت تنها کسی توان راهیابی به مسابقات کشوری را خواهد داشت که از جان و دل مایه گذاشته و در یک سال اخیر تمرین کرده است.

وی تأکید کرد: از نحوه پذیرایی و استقبال و هم چنین برگزاری مسابقات تاکنون راضی هستیم و مشکل خاصی نداشته‌ایم.

یادآور می‌شود که مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف آذربایجان شرقی 15الی 17 تیرماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha