انگیزه تبعیت از سبک زندگی قرآنی تقویت شود
کد خبر: 3825371
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
پورزرگری در گفت‌وگو با ایکنا:

انگیزه تبعیت از سبک زندگی قرآنی تقویت شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ قاری بین‌‌المللی قرآن، با بیان اینکه مراجعه مردم به قرآن خیلی کم اتفاق می‌افتد، گفت: فرهنگ غلطی در جامعه رواج پیدا کرده و آن، این‌که اگر صدای قرآن از خانه‌ای شنیده شود همه فکر می‌کنند حتماً شخصی از دنیا رفته در حالی که صدای قرآن می‌تواند انگیزه تبعیت از سبک زندگی قرآنی را در مردم به‌وجود آورد.

بین مردم آن انس و و مراجعه به قرآن خیلی

محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی قرآن کریم و عضوهیئت داوران مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، در خصوص سطح برگزاری مسابقات اظهار کرد: با اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات زیاد است ولی رقابت فقط بین چند نفر است! و دلیل آن هم این است که سطح همه متسابقان یکسان است.

وی افزود: در استان آذربایجان‌شرقی تعدادی از شرکت‌کنندگان مخصوصاً در بخش ترتیل‌خوانی علی‌رغم استعداد خوبی که دارند هنوز آن ورزیدگی کافی را پیدا نکرده‌اند تا با افرادی که سطح خواندنشان خوب است، رقابت کنند.

پورزرگری با اشاره به اینکه در آذربایجان‌شرقی قاریان توانمند و با ارزشی وجود دارند، اظهار کرد: با استماع تلاوت‌های حفاظ و مرتلانی که تلاوت کرده‌اند بدون تعارف باید بگویم که انتظار ما از این استان بیش از این است. امیدواریم که در آینده این استان به آن جایگاهی که حقش است در زمینه فعالیت‌های قرآنی برسد.

این قاری بین‌المللی قرآن افزود: در نوجوانان این استان، استعدادهای درخشانی کشف شده‌اند و اگر شرایط برایشان محیا شود تا در جلسات قرآنی که توسط اساتید شناخته شده تهران برگزار می‌شود شرکت کنند و با این اساتید ارتباط پیدا کنند تا تمرین‌های لازم به آن‌ها داده شود و تحت نظارت این اساتید باشند و با آخرین دستاوردهای علمی و هنری در زمینه قرائت آشنا شوند مطمئناً با توجه به صدایی که این منطقه دارد قاریان توانمند و تاثیرگذاری تربیت خواهند شد.

پورزرگری در رابطه با تأثیر برگزاری مسابقات قرآن در جامعه اظهار کرد: یکی از راه‌هایی که جوانان ما مسیر انس با قرآن برایشان فراهم می‌شود و موج قرآنی در جامعه ایجاد می‌کند برگزاری مسابقات قرآن است.

وی با اشاره به اینکه بین مردم انس و مراجعه به قرآن خیلی کم اتفاق می‌افتد، افزود: متاسفانه خیلی از مردم فقط در ماه مبارک رمضان با قرآن تماس دارند و حتی فرهنگ غلطی در جامعه ما رواج پیدا کرده و آن، این‌که اگر صدای قرآن از خانه‌ای شنیده شود همه فکر می‌کنند حتماً شخصی از دنیا رفته است در حالی که صدای قرآن صرف نظر از ثواب و تأثیر معنوی که ایجاد می‌کند، می‌تواند انگیزه برداشت از مفاهیم و سبک زندگی قرآنی را در مردم به وجود آورد.

عضو هیئت داوران چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف آذربایجان‌شرقی گفت: این مسابقات به جوانان فرصت می‌دهد که بیش‌تر در زمینه قرآن تمرین کنند و تلاش کنند از راه حفظ و تلاوت با قرآن آشنا شوند. البته همه اینها مقدمه است، در ادامه در راه تکمیل این فرآیند کسانی که می‌خواهند به جایگاه والایی برسند قطعاً باید با مفاهیم و معانی قرآن آشنا باشند و باز هم این کفایت نمی‌کند مسیر آشنایی با قرآن باید منجر به این شود که معارف آن در لحظه لحظه زندگی و تفکر و منش ما ظهور کند؛ چرا که تمام زحماتی که در این چهل سال انقلاب در زمینه فعالیت‌های قرآنی کشیده است برای این است که ما شخصیت قرآنی پیدا کنیم و افکار و فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در خانواده‌ها و مردم ما ظهور کند.

انتهای پیام

captcha