جوانان وجود خود را در پرتو قرآن قرار دهند
کد خبر: 3825686
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱

جوانان وجود خود را در پرتو قرآن قرار دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی - حافط قرآن کریم، با تاکید بر اینکه زبان قرآن زبان تعلیم و تربیت است، گفت: قرآن کریم انسان را به زندگی کردن با معیارها و ارزش‌های انسانی و اسلامی دعوت می‌کند.

زبان قرآن زبان تعلیم و تربیت است،

لیلا جلالی، حافظ قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه از ده سال پیش شروع به یادگیری قرآن کرده و در حال حاضر حافظ 13 جز از قرآن کریم است و در حال ادامه حفظ کل قرآن است اظهار کرد: حفظ قرآن و خواندن و تلاوت آن بسیار دلنشین است و تاثیر زیادی در تامین نیاز معنوی من داشته است. امیدوارم بتوانم در زندگی شخصی خود دستورات آن را به کار ببندم.  

وی افزود: قرآن رهنمودی از جانب خداوند برای انسان است که اگر به مفاهیم و معانی آن توجه شود تاثیرات فراوانی در زندگی انسان خواهد داشت برای مثال اگر به لحاظ مسایل اجتماعی و شخصی  به قرآن و دستورات آن عمل شود قطعا در مسایل داخلی جامعه نیز تاثیر خواهد داشت.

جلالی با تاکید بر اینکه زبان قرآن زبان تعلیم و تربیت است، افزود: کسانی که با قرآن مأنوس هستند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می دهند. قرآن کریم انسان را به زندگی کردن با معیارها و ارزش‌های انسانی و اسلامی دعوت می‌کند. حضرت علی (ع) می فرماید: هر کس قرآن را پیش روی خود قرار دهد، رهبر و پیشوای او به بهشت خواهد بود و هرکس آن را به پشت سر افکند طردکننده و سوق دهنده او به سوی جهنم خواهد بود.

وی گفت: اگر جوانان ما وجود خود را در پرتو قرآن قرار دهند و در پی کسب معارف قرآن و پس معرفت الهی باشند، در می‌یابند که منظور از انس با قرآن فقط تلاوت ظاهری قرآن نیست و در دستورات اسلامی فقط توصیه به تلاوت قرآن نشده، بلکه توصیه مکرر به بهره مندی از معارف گرانبهای قرآن هم شده است. یکی از مباحثی که در قرآن اهتمام خاصی به آن داده شده است، الگودهی به جوانان از جهات مختلف است که همین نشان دهنده اهمیت جوانی و توجه ویژه خداوند به جوانان است.

این حافظ قرآن، در پاسخ به این سوال که قرآن چه تاثیری در زندگی جوانان می‌تواند داشته باشد، بیان کرد: جوانی که مسیر زندگی خود را در جهت قرآن قرار می‌دهد قادر خواهد بود سرمایه گرانبهای عمر خود را به خوبی در جهت پیشرفت و کمال مدیریت کند چون در پرتو قرآن به فشرده بودن زمان و ارزش آن پی می‌برد و می‌داند که اگر آن را مدیریت نکند در خسران و زیان خواهد بود.

جلالی، افزود: متأسفانه امروزه مسئله مواد مخدر و افزایش روز افزون مصرف آن در بین جوانان انکارناپذیر است. اگر خانواده‌ها و آموزش وپرورش وسایر ارگان‌های تأثیرگذار همگام با یکدیگر جوانان را با زندگی قرآنی و اسلامی آشنا کنند و به سمت آن سوق دهند می‌توان گفت به میزان چشمگیری گرایش جوانان به سمت اعتیاد، که بخاطر بیکاری، مشکلات، اختلاف طبقاتی، فقراقتصادی و فرهنگی، طلاق و... است، کم می‌شود

این حافظ قرآن خاطرنشان کرد: هیچ جوان قرآنی تحت هیچ شرایطی برای حل مشکلات خود متوجه مصرف مواد نخواهد شد بلکه با تأسی به آموزه های قرآن و اسلام با اعتماد به نفس بیشتر در مقابل مشکلات ایستادگی کرده، و آنهارا حل خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha