الگوهای اسلامی برای بانوان معرفی شوند
کد خبر: 3826299
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

الگوهای اسلامی برای بانوان معرفی شوند

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: ضعف در معرفی الگوهای مناسب علت وقوع بی‌حجابی است؛ چراکه آن طور که شایسته و بایسته است الگوهای اسلامی برای بانوان معرفی نشده است.

الگوهای اسلامی برای بانوان معرفی شوندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 20 تیر‌ماه در تجمع مدافعان حریم خانواده در تبریز با بیان اینکه حرمت زن و حجاب حق الله است تاکید کرد: حجاب امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین آن را واجب کرده است و باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: این واجب الهی حقی است که بر بندگان نهاده شده و حکمت حجاب سنجش میزان عبودیت و اطاعت بندگان خداست.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت از پروردگار را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به ارزش والای حجاب و عفاف در جوامع اسلامی گفت: عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز می‌دارد.

وی حجاب را میوه عفاف و عفاف را ریشه حجاب خواند و افزود: حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای دینی افراد و عفاف برخاسته از حالات درونی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بعد از انقلاب به موضوع حجاب توجه زیادی شده اما در سال‌های اخیر بعضا بی توجهی‌هایی هم نسبت به مقوله حجاب صورت گرفته که موجب بدحجابی در جامعه شده است.

وی اضافه کرد: برخی علل ایجاد بدحجابی ضعف در تبیین صحیح فرهنگ اسلام است؛ چراکه همه وظیفه داریم تا برای تبیین فرهنگ دینی که حجاب و عفاف نیز جزو آن است، برنامه و اقدامات زیادی انجام دهیم که البته اقدامات انجام گرفته ولی نیاز به عنایت بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، عدم برنامه‌ریزی جامع از برنامه‌ها را از علت‌های ایجاد بدحجابی در کشور دانست و گفت: اگرچه برنامه بود ولی مسئولان، برنامه‌ریزی جامع و هماهنگی لازم را نداشتند.

وی ترویج فرهنگ تساهل از طریق رسانه‌های غربی و بعضا تبلیغات در داخل کشور را از دیگر علت برای کم‌توجهی به حجاب برشمرد و گفت: ضعف در معرفی الگوهای مناسب دیگر علت وقوع بی‌حجابی است چراکه آن طور که شایسته و بایسته است، الگوهای اسلامی برای بانوان معرفی نشده است.

امام جمعه تبریز، جنگ نرم گسترده دشمن را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمنان با تمام ابزارها و شیوه‌های گوناگون تبلیغی و تمام برنامه‌های رسانه‌ای تلاش دارند تا هجمه‌ای گسترده علیه مبانی اعتقادی و اخلاقی و بنیان‌های خانواده در ایران ایجاد کنند که تاثیرات بسیاری هم داشته است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تقدیر از تصمیم رئیس قوه قضاییه در خصوص ممانعت از پوشاندن چادر به متهمان زن و جلوگیری از زیر سوال رفتن حجاب برتر، تذکری هم به صداوسیما داد و گفت: صداوسیما باید در سپردن نقش‌های منفی به بازیگران محجبه دقت نظر داشته باشد و کسانی که در زندگی عادی پوشش نامناسب دارند در نقش افراد محجبه بازی نکنند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت از ابعاد گوناگون بررسی و تقدیم دولت و مجلس شود.

انتهای پیام

captcha