ترویج فرهنگ وقف موجب حل مشکلات اقتصادی می‌شود
کد خبر: 3826380
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

ترویج فرهنگ وقف موجب حل مشکلات اقتصادی می‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش وقف در کاهش مشکلات جامعه بر نهادینه شدن فرهنگ این سنت حسنه تاکید کرد و گفت: با ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی آسیبهای اجتماعی و فقر در جامعه قابل حل است.

ترویج فرهنگ وقف موجب حل مشکلات اقتصادی می شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز پنج‌شنبه، 20 تیرماه در مراسم معارفه مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نقش وقف در کاهش مشکلات جامعه بر نهادینه شدن فرهنگ این سنت حسنه تاکید کرد و گفت: با ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی آسیبهای اجتماعی و فقر در جامعه قابل حل است.

وی افزود: فرهنگ سازی و آگاه سازی در حوزه وقف باعث می‌شود انسان هایی که آمادگی دارند در این حوزه احسان و نیکی داشته باشند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، افزود: افراد بسیاری در جامعه وجود دارند که علاقه مند مشارکت در وقف و امور خیریه هستند و با نهادینه کردن این فرهنگ می‌توان آنان را در این امر خیر مشارکت داد.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه احیای موقوفه از برکات پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهارکرد: پیش از انقلاب موقوفه زیادی وجود داشت که از دست رفته بود و بعد از انقلاب احیا شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه با اشاره به مشکلات موجود بین هیأت امنای مساجد، گفت: در تعیین هیأت امنای مساجد باید دقت بیشتری شود و با انتخاب شیوه‌ای مناسب برای انتخاب هیأت امنا می‌توان مشکلات فعلی را برطرف کرد.

انتهای پیام

captcha