نگاهی به مسابقات قرآن اوقاف خوزستان
کد خبر: 3826651
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

نگاهی به مسابقات قرآن اوقاف خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مهم‌ترین رویداد قرآنی استان خوزستان یعنی مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در حالی برگزار شد که نسبت به سال گذشته با شرایط بسیار بهتری همراه بود.

رویکرد مطلوب اوقاف خوزستان در برگزاری مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از خوزستان، مهم‌ترین رویداد قرآنی استان خوزستان یعنی مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در خوزستان در حالی برگزار شد که نسبت به سال گذشته با شرایط بسیار بهتری همراه بود.

برگزاری این دوره از مسابقات با میزبانی مجموعه امام رضا(ع) شهرک نفت، به اذعان مسئولان اوقاف خوزستان با همکاری بسیار خوب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همراه بوده است. 

با توجه به آنکه سال گذشته برگزاری مسابقات با انتقادات فراوانی از سوی داوران و شرکت‌کنندگان همراه بود امسال اوقاف با مدیریت جدید در رأس خود درصدد جبران برآمد و مسابقات با شرایط بسیار بهتر و نظم بیشتری برگزار شد.

برگزاری افتتاحیه مسابقات با حضور همه شرکت‌کنندگان و قرائت قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی استان خوزستان و برگزاری اختتامیه مسابقات آن در اواسط هفته جاری، در نظر گرفتن سالن‌های جداگانه برای رشته‌های مرتبط با یکدیگر، پذیرایی مطلوب از داوران و شرکت‌کنندگان، انتخاب مکان مناسب و دسترسی آسان و راحت همه نقاط شهر به آن از نکات مطلوب این دوره از مسابقات بوده است. تعداد بالای شرکت‌کنندگان در دو بخش آقایان و بانوان نشانگر سطح بالای مسابقات امسال بود که رقابت را نزدیک‌تر می‌کرد. هیئت داوران بخش آقایان که ترکیبی از پیشکسوتان و استادان خارج از استان بود سطح رقابت را بالاتر بود؛ حضور افرادی مثل مهدی دغاغله و قاسم مقدمی به وزن مسابقات می‌افزاید. 

اگرچه ایراداتی در برگزاری مسابقات مثل اشکال در سیستم صوتی سالن رشته دعاخوانی و قرائت بانوان، نبود پایه بلندگو در سالن حفظ بخش آقایان، کوچک بودن فضای برگزاری آزمون بخش معارف و نبود سیستم تهویه در آن، نبود اطلاع‌رسانی در شهر و عدم حضور مردم مشاهده می‌شد اما در مجموع مشخص است که با تغییر مدیریت، اوقاف خوزستان رویکرد تازه و جدیدی را در برگزاری مسابقات قرآن در پیش گرفته است.

با توجه به اینکه این دوره از مسابقات قرآن با شرایط بسیار بهتری نسبت به سال گذشته برگزار شد، جا داشت که با حضور مسئولان استانی همراه باشد که متأسفانه این امر همچون سال‌های گذشته محقق نشد. اگرچه حضور تعدادی از خانواده‌ها به همراه فرزندانشان به‌عنوان تماشاگر باعث خرسندی استقبال از مسابقات بود. 

امور قرآنی اوقاف خوزستان باید به این نکته توجه داشته باشد که این شیوه مطلوب برگزاری مسابقات قرآن را با پرداخت هزینه رفت‌وآمد به شرکت‌کنندگان در اعزام به مسابقات کشوری و برگزاری کارگاه‌های آماده‌سازی شرکت‌کنندگان پیش از مسابقات کشوری ادامه دهد.

انتهای پیام 

captcha