واگذاری حق انتشار کتاب «مهدی موعود» به نشر جمکران
کد خبر: 3826678
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

واگذاری حق انتشار کتاب «مهدی موعود» به نشر جمکران

گروه ادب ــ مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه از واگذاری حق انتشار کتاب «مهدی موعود» طی قراردادی به نشر جمکران خبر داد.

واگذاری حق انتشار کتاب «مهدی موعود» به نشر جمکرانمرتضی آخوندی، مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره قرارداد واگذاری حق انتشار کتاب «مهدی موعود» با ترجمه زنده‌یاد علی دوانی به نشر جمکران گفت: این کتاب را از سال ۱۳۶۸ چاپ می‌کردیم و آخرین چاپ این کتاب با اصلاحاتی که مرحوم دوانی انجام داده بود، مربوط به سال ۱۳۹۳ است و از آن پس تجدید چاپ نشده بود.

وی افزود: نسخه اصلی این کتاب به زبان عربی و در واقع جلد سیزدهم بحارالانوار اثر علامه مجلسی است که مجموعه‌ای از احادیث، روایات و اخبار مربوط به امام زمان (عج) را دربرمی‌گیرد. همچنین گزارش مفصل تاریخی-حدیثی درباره حضرت حجت(عج) است. از ویژگی‌های این ترجمه می‌توان به ۱۸۰ صفحه مقدمه و پاورقی‌های مفصل مترجم و آوردن قصاید و قطعاتی از آثار ادب فارسی درباره موضوعات گوناگون اشاره کرد.

آخوندی ادامه داد: کتاب «مهدی موعود» را انتشارات جمکران نیز چاپ می‌کرد، اما این کتاب اشکالاتی داشت و مرحوم دوانی نیز از چاپ این کتاب همراه با اشکال ناراحت و خواستار اصلاح آن بود. بنابراین انتشارات جمکران از ما خواست تا نسخه اصلاح‌شده را در اختیار آن‌ها قرار دهیم که براساس قراردادی حق انتشار این کتاب به این انتشارات واگذار شد.

وی تصریح کرد: این کتاب با همان محتوای نسخه واگذار شده چاپ خواهد شد و تغییرات آن محدود به چاپ، طراحی، صفحه‌آرایی و حروف‌چینی خواهد بود.

یادآور می‌شود؛ کتاب «مهدی موعود» مشتمل بر شناخت امام زمان غائب از انظار بوده و مفصل‌ترین و جامع‌ترین کتاب فارسی درباره امام عصر(عج) است.

انتهای پیام

captcha