۱۱ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی سالمند هستند
کد خبر: 3826710
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

۱۱ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی سالمند هستند

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ درصد جمعیت استان در سن سالمندی قرار دارند، گفت: ۴۲۰ هزار نفر از جمعیت استان در سن سالمندی هستند که نشان از بالا بودن امید به زندگی است به طوریکه پنجمین استان از نظر جمعیت سالمندی هستیم.

11 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی سالمند هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی استان امروز، 22 تیرماه در جمع خبرنگاران گفت: ۷۶ طرح عمرانی با هزینه ۱۱ میلیارد تومان همزمان با هفته بهزیستی در استان افتتاح می‌شود که بخش عمده آن را خیران تقبل کرده‌اند.

وی افزود: ۵۶ مورد از این طرح‌ها مربوط به مسکن مددجویی و ۲۰ طرح مربوط به مراکز درمانی و خدماتی به معلولان و افراد تحت پوشش است.

ارشدزاده در خصوص طرح های عمرانی در دست اجرای این اداره کل گفت: شش طرح خیرساز با ۱۲ میلیارد تومان و ۹ طرح دولتی با دو و نیم میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در خصوص اعتبارات هزینه شده برای جامعه هدف گفت: پارسال ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار دولتی و ۱۰۰ میلیارد تومان کمک خیران برای بهبود امور و تامین نیازهای معلولان و افراد زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان هزینه شده که ۲۴۲ میلیارد تومان به صورت مستقیم و بقیه در قالب خدمات مختلف ارائه شده است.

ارشد زاده با اشاره به رتبه ۵ آذربایجان‌شرقی در شاخص امید به زندگی گفت: ۴۲۰ هزار نفر شامل ۱۱ درصد از مردم استان در سن سالمندی قرار دارند که نشان دهنده جایگاه مناسب آذربایجان شرقی به لحاظ امید به زندگی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی، افزود: به دلیل اعتقادات مذهبی عمیق و فرهنگ بالای مردم آذربایجان‌شرقی، ۸۰ درصد سالمندان استان نیازی به خدمات بهزیستی ندارند و ۹۹ درصد سالمندانی که از خدمات بهزیستی استان استفاده می کنند، با محوریت خانواده خودشان از این خدمات بهره مند می شوند.

ارشدزاده گفت: چهار درصد جمعیت استان شامل ۱۶۰ هزار نفر، با درصدهای مختلف از معلولیت رنج می برند که ۵۰ درصد آنها خدمات مستمر دریافت می کنند و ۵۰ درصد دیگر به صورت موردی از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

انتهای پیام

captcha