معرفی کتاب‌های از خورشید خراسان برای کودکان
کد خبر: 3826726
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲

معرفی کتاب‌های از خورشید خراسان برای کودکان

گروه ادب ــ انتشارات جمال و کتاب جمکران به مناسبت میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) کتاب‌هایی را برای مطالعه کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

معرفی کتاب‌های از خورشید خراسان برای کودکانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ ولادت علی بن موسی الرضا(ع) همواره مورد توجه نویسندگان بوده و سیره و زندگی آن حضرت را از ابعاد گوناگون دیده و با هنر خود به رشته تحریر درآورده‌اند. یکی از گروه‌های مهم مخاطبان، کودکان و نوجوانان هستند که کتاب‌های گوناگونی برای آن‌ها درباره زندگی آن حضرت منتشر شده تا از کودکی امام مهربانی‌ها را در قالب شعر، داستان، داستانک و ... بشناسند. در ادامه کتاب‌هایی از دو ناشر فعال در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های دینی و قرآنی برای کودکان و نوجوانان معرفی شود.

من امام رضا (ع) را دوست دارم

این کتاب از سری کتاب‌های «من اهل‌بیت را دوست دارم» نوشته غلامرضا‌ حیدری ابهری است که به تصویرگری طاهره رضایی و رنگ‌آمیزی مهناز رضایی برای گروه سنی ب و ج منتشر شده است. این کتاب درباره زندگی امام رضا(ع) و ولادت با سعادت ایشان است و در قالب داستان زیبا و خواندنی در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

امام رضای مهربان

این کتاب پنج حکایت و قصه آموزنده از زندگانی امام رضا(ع) را به زبان شعر بیان کرده است. شاعر این اثر سید محمد مهاجرانی که به صورت تخصصی برای کودکان و در حوزه دین قلم می‌زند.

همراه خورشید هشتم

در کتاب «همراه خورشید هشتم» مخاطبان با گوشه‌ای از آنچه درباره امام رضا(ع) است، در قالب ۲۰ جدول و سرگرمی متنوع آشنا می‌شوند. دعا‌های آن حضرت، معرفی کتاب طب الرضا و عیون اخبار الرضا(ع) و مکان‌های مشهور حرم رضوی ازجمله مباحث این کتاب است که به قلم حسین کریم‌شاهی بیدگلی نوشته و طراحی شده است.

زندگی به سبک خورشید

این اثر سیری در سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) است و مهدی غلامعلی در این نوشتار سبک زندگی رضوی را آموخته و قدری همراه پیشوای معصوم(ع) خود به زندگی اهل ایمان سرک می‌کشد. سیری در سیره هشتمین حجت خدا(ع) ما را با شیوه زندگانی خاندان پیامبر(ص) آشنا می‌کند، آن‌ها همواره الگوی علمی پیروان خود بوده و با رفتار خود راه درست را به اهل ایمان نشان داده‌اند. «امام (ع) و خانواده و خویشان»، «امام و مردم»، «امام و حاکمان»، «امام، خوراک و بهداشت»، «امام و علم و حکمت»، «امام و معصومان(ع) »، «امام و عبادت» و «امام و دعا و ذکر»، هشت بخش کتاب «زندگی به سبک خورشید» است.

اول کارت را بشناس

کتاب «اول کارت را بشناس» نوشته سید محمد مهاجرانی به پنج حدیث از امام رضا(ع) پرداخته و همراه با شعر و قصه آن‌ها را برای کودکان قابل فهم کرده است. این کتاب را انتشارات جمال چاپ و منتشر کرده است.

مجموعه زندگانی چهارده معصوم؛ امام رضا (ع)

این کتاب مجموعه‌ای ۱۴ جلدی از زندگانی ائمه معصومین(ع) برای کودکان و نوجوانان است که به صورت داستانی به معرفی ائمه اطهار از بدو تولد تا رحلت و شهادت پرداخته است. این کتاب کودکان و نوجوانان را با زندگانی امام رضا(ع) آشنا می‌کند.

مژده گل؛ امام رضا (ع)

این کتاب داستانک‌هایی آموزنده و خواندنی از بخش‌های گوناگون زندگی امام رضا(ع) برای کودکان و نوجوانان است. این اثر به قلم محمود پوروهاب و مجید ملامحمدی به همت نشر جمکران چاپ شده است. این کتاب به زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه شده و ترجمه‌های دیگر آن از جمله ترجمه روسی، پرتغالی، آفریقایی در دست انجام است.

انتهای پیام

captcha