یزد، رتبه دوم اجرای نهضت «حفظ جزء 30 قرآن» را کسب کرد
کد خبر: 3827393
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

یزد، رتبه دوم اجرای نهضت «حفظ جزء 30 قرآن» را کسب کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از کسب رتبه دوم استان در اجرای نهضت ملی «حفظ جزء سی قرآن کریم» در کشور خبر داد.

کسب رتبه دوم کشوری در اجرای نهضت ملی حفظ جزء سی ام قرآن کریمبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار کرد: نهضت ملي حفظ جزء سي قرآن كريم در ابتداي سال تحصيلي 97-98 به عنوان اولويت اول وزارت آموزش و پرورش در زمينه تربيت ديني دانش آموزان در راستاي اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شد.

وی افزود: اداره قرآن، عترت و نماز اداره كل آموزش و پرورش يزد نيز با توجه به اهميت حفظ قرآن و به دنبال مطالبه مقام معظم رهبري مبني بر تربيت 10 ميليون حافظ قرآن كريم علاوه بر جلسات ستادي و برنامه‌ريزي دقيق براي اجراي اين نهضت ملي اقدام نمود.

غفاریان گفت: استقبال خوب دانش آموزان و اشتياق آنان به حفظ جزء سي و نيز همراهي و مساعدت فرهنگيان خدوم و زحمتكش و عاشق معارف قرآن استان يزد صحنه‌ها و خلاقيت‌هاي بي‌بديل و زيبايي را در اجراي اين نهضت ملي خلق کرد و باعث شد استان يزد رتبه دوم كشور در اجراي نهضت ملي حفظ جزء سي ام قرآن كريم را به خود اختصاص دهد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: باقري معاون قرآن اداره كل قرآن، عترت و نماز كشور در حاشيه برگزاري چهارمين دوره مسابقات كشوري فرهنگيان از استان یزد به عنوان استان برتر در این طرح نام برد و اعلام کرد براساس ارزيابي صورت پذيرفته از همه ادارات قرآن و عترت استان‌هاي سراسر كشور استان یزد حائز رتبه دوم شده است .

وی مهمترين اقدامات انجام شده در زمينه اجرای هرچه با شکوه‌تر نهضت ملي حفظ جزء سي توسط اداره قرآن، عترت و نماز استان را برگزاري دوره‌هاي آموزشي، انگيزشي براي آموزگاران دوره ابتدايي و معاونان و مربيان پرورشي و مديران و اساتيد دارالقرآن‌ها، ارسال لوح فشرده مدرسه گام به گام حفظ جزء سي به مدارس، برگزاري جلسات ستادي و برنامه ريزي براي اجراي اين طرح، همچنين نظارت دقيق از روند اجرا در بازديد از همه مناطق و نواحي و برگزاري اختتاميه‌هاي باشكوه و تجليل از حافظان جزء سي عنوان کرد.

غفاریان تصریح کرد: قريب به 61 هزار دانش آموز و فرهنگي در اين طرح شركت کردند که لازم است از زحمات بي شائبه و خالصانه همكاران ارجمند و همكاري و همراهي دانش آموزان و اولياي آنان در كسب اين موفقيت بزرگ تشكر و سپاسگزاري نمایيم.

انتهای پیام

captcha