سختی یادآوری برخی رخداد‌ها «قلب کوچک سپهر» را ناتمام گذاشت
کد خبر: 3827746
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
فتاحی:

سختی یادآوری برخی رخداد‌ها «قلب کوچک سپهر» را ناتمام گذاشت

گروه ادب ــ نویسنده کتاب «فرنگیس» گفت: کتاب «قلب کوچک سپهر» که برگرفته از داستان واقعی است، به صورت کامل نوشته نشده، زیرا تکمیل آن بسیار سخت بود و بازخورد‌هایی که از این اثر گرفتم، برای خوانندگان مانند واکسن، دردناک، اما مفید بوده است.

سختی یادآوری برخی رخداد‌ها «قلب کوچک سپهر» را ناتمام گذاشتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سه کتاب «گم بی»، «قلب کوچک سپهر» و «من عروسک گلهانم» اثر مهناز فتاحی عصر امروز، ۲۵ تیرماه، در حوزه هنری رونمایی شد.

حجت‌الله ناظری، سرپرست حوزه هنری کودک و نوجوان، در این مراسم گفت: نویسنده سه اثر «گم بی»، «قلب کوچک سپهر» و «من عروسک گلهانم» که اهل کردستان است، پس از نگارش کتاب «فرنگیس»، کتاب‌هایی را برای کودکان و نوجوانان این سرزمین نوشته است تا آن‌ها را با حوادث و رخداد‌های دفاع مقدس آشنا کند و از دریچه احساسات و عواطف آن‌ها به این موضوع مهم نگریسته است.

وی افزود: هنر نوشتن و خلق اثر؛ نه خریدنی و نه فروختنی است و باید عاشق این مرز و بوم بود تا قلمتان اثرگذار باشد و بتوانید دفاع مقدس را برای نسل‌های آینده ماندگار کنید.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در ادامه این مراسم گفت: از دوره کودکی به طور تجربی نوشتن را آموختم، دوره کودکی من که با جنگ همراه بود، شرایط سختی داشتم. بمب از آسمان می‌بارید و ما برای حفظ جانمان به خانه مادربزرگم در ده پناه می‌بردیم و آنجا بود که اولین نوشتن را تجربه کردم.

وی افزود: کتاب «گُم‌بی» روایت دختری است که اتفاقات عجیبی برایش در جنگ رقم می‌خورد و شرایط به گونه‌ای می‌شود که پدرش برای چهار فرزند دیگر، از نجات دادن او می‌گذرد و پس از آن داستان خواندنی‌تر می‌شود. کتاب «قلب کوچک سپهر» روایت داستانی برای کودکان و نوجوانان است که می‌تواند آن‌ها را با سختی‌های زندگی آشنا کند.

فتاحی ادامه داد: زبان داستان در بیان برخی مسائل بسیار مهم و کلیدی بوده و برای مخاطبان کودک و نوجوان مناسب است، زیرا نمی‌توان بسیاری از مسائل و اتفاقات را غیر از زبان داستان برای آن‌ها بیان کرد. کتاب «قلب کوچک سپهر» که برگرفته از داستان واقعی است دارای ۳۰۰ صفحه بوده و به صورت کامل نوشته نشده است، زیرا تکمیل آن بسیار سخت بود و سختی آن نیز از جهت یادآوری برخی اتفاقات و صحنه‌ها بود و همچنین بازخورد‌هایی که از این داستان گرفته‌ام برای خوانندگان مانند واکسن، دردناک، اما مفید بود.

این نویسنده افزود: این کتاب ویژه پرستاران و والدین و کادر درمانی است و امیدوارم به بیمارستان‌های کودکان و نوجوانان راه یابد تا بتوانند به آن‌ها کمک کنند.
در بخش دیگری از مراسم رونمایی این کتاب، ابوتراب خسروی بخشی از کتاب «قلب کوچک سپهر» خواند.

یادآور می‌شود، در این مراسم فاضل نظری رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و عبدالحمید قره‌داغی مدیرعامل انتشارات سوره مهر حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha