برپایی دومین گردهمایی بانوان قرآنی عراق + عکس
کد خبر: 3827916
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

برپایی دومین گردهمایی بانوان قرآنی عراق + عکس

گروه بین‌‌الملل ـ دومین گردهمایی بانوان قرآنی عراق از سوی مرکز ملی علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان این کشور، در شهر کربلا برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان حسینی؛ این گردهمایی با حضور نمایندگانی از مراکز قرآنی عتبات مقدسه و زیارتگاه‌ها و بانوان مسئول در مراکز و مؤسسات قرآنی عراق برگزار شد.
 
«أمل المطوری»، مسئول مرکز قرآنی بانوان وابسته به دارالقرآن آستان حسینی، در این باره اظهار کرد: این نشست قرآنی برای دومین سال پیاپی به همت دارالقرآن آستان حسینی برگزار شد.
 
وی افزود: بحث و گفت‌وگو در زمینه برگزاری مسابقه ملی بانوان نخبه کشور در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن به منظور آمادگی برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن و بررسی مسائل فنی مسابقات گذشته جهت جبران نکات منفی و استفاده از نکات مثبت آن از اهداف برپایی این گردهمایی بود.
 
در همین راستا، رافع العامری، قاری برجسته عراقی و مدیر مرکز ملی علوم قرآن اداره اوقاف شیعیان این کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: در این نشست قرآنی، درباره مسائلی همچون ارتقای مسابقات ملی بانوان نخبه کشور از جمله انتخاب دو بانوی قاری و و دو بانوی حافظ قرآن از هر 10 متسابق در مرحله مقدماتی هر استان و انتخاب یک بانوی قاری و و یک حافظ قرآن از هر 10 متسابق عتبات مقدسه توافق شد.
 
وی ادامه داد: در این توافق عنوان شد که بانوان حائز رتبه‌ نخست مسابقات سال گذشته قرائت و حفظ قرآن کریم و بانوانی که فرصت مشارکت در مسابقات بین‌المللی را پیدا نکردند نیز می‌توانند مستقیماً در مسابقات آینده بانوان نخبه کشور، شرکت کنند.
برگزاری دومین نشست قرآنی بانوان عراقی
 
برگزاری دومین نشست قرآنی بانوان عراقی
 
برگزاری دومین نشست قرآنی بانوان عراقی
انتهای پیام
captcha