افزایش میزان جوایز مسابقات قرآن تهران/ دلایل ترجیح دارالقرآن حکیمیه به حسینیه ارشاد
کد خبر: 3827961
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان تهران:

افزایش میزان جوایز مسابقات قرآن تهران/ دلایل ترجیح دارالقرآن حکیمیه به حسینیه ارشاد

گروه مسابقات ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران ضمن بیان دلایل ترجیح دارالقرآن حکیمیه به حسینیه ارشاد و دیگر گزینه‌ها برای میزبانی مسابقات دوره چهل و دوم، گفت: یکی از این دلایل بحث صرفه‌جویی در هزینه‌ها بوده است.

افزایش میزان جوایز برگزیدگان مسابقات قرآن استان تهران / دلایل ترجیح دادن دارالقرآن حکیمیه به حسینیه ارشاد

به گزارش ایکنا؛ چهل و دومین دوره مسابقات قرآن استان تهران در حالی از 26 تیرماه در بخش بانوان آغاز شده است که این مسابقات امسال در دارالقرآن حکیمیه برگزار می‌شود، مکانی که به نظر می‌رسد ویژگی‌های مکان‌های برگزاری مسابقات در سال‌های دیگر را کمتر داراست.
در همین رابطه با رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان تهران، که مسئول برگزاری مسابقات قرآن در این استان هست، گفت‌وگویی صورت گرفته تا دلایل انتخاب این مرکز برای میزبانی مسابقات بیشتر تبیین شود.
مهدی شرفی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌هایی که به کشور تحمیل شده است، همه در جهت مصرف بهینه منابع، تکلیف شرعی و قانونی داریم.
وی افزود: در سال گذشته ابتدا مقرر شده بود تا هزینه مختصری بابت میزبانی پرداخت شود که البته پس از اتمام مسابقات هزینه سنگینی مطالبه شد. کاریزمایی که فضای مسابقات در حسینیه ارشاد دارد و خاطراتی که برای داوران و متسابقان رقم می‌زند بسیار خوب است، اما شاید چندان خوشایند نباشد وقتی که پای هزینه به میان بیاید و ده‌ها میلیون تومان فقط  صرف هزینه فضای مسابقات بشود.
شرفی با تأکید بر اینکه چنین صرفه‌جویی‌هایی به صلاح خواهد بود، تصریح کرد:‌ اداره کل اوقاف استان تهران فضاهایی در اختیار دارد که می‌تواند مسابقات را برگزار کند. لذا تصمیم گرفته شد تا محل برگزاری مسابقات در دارالقرآن حکیمیه باشد که محل استقرار اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف استان تهران نیز هست.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به دسترسی مناسب این مکان اشاره و تأکید کرد:‌ همچنین با تمامی ادارات تابعه مکاتبه شده است که پیش‌بینی ایاب و ذهاب برای تمامی متسابقان از محل ادارات به محل مسابقات و بالعکس در نظر گرفته شود.
شرفی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایکنا در مورد میزان جوایز مرحله استانی مسابقات قرآن در استان تهران نیز گفت: ‌با توجه به نگاه ویژه‌ای که مدیر کل جدید اوقاف استان تهران به مسابقات قرآن دارند، مکاتبه‌ای برای افزایش جوایز نفرات برگزیده با مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف شده است تا بر اساس یک چارچوب جوایز پرداخت شود. خوشبختانه موافقت سازمان در جهت افزایش مازاد بر سقف چارچوب مسابقات دریافت شده است و امسال توفیق خواهیم داشت تا شاهد افزایش متناسبی در قیاس با سال قبل باشیم.

انتهای پیام 

captcha