لزوم تربیت دانشجوی توانمند برای ورود به فضای کسب و کار
کد خبر: 3828040
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۴

لزوم تربیت دانشجوی توانمند برای ورود به فضای کسب و کار

گروه اجتماعی ــ سرپرست مرکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه دانشگاه باید دانشجوی بامهارت و توانمند تربیت کند، تأکید کرد: برخی فرایندهای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیازمند اصلاح و بازنگری است، چراکه متأسفانه دانشگاه‌ها امروزه مولد کسب و کار نیستند.

لزوم تربیت دانشجوی توانمند برای ورود به فضای کسب و کارسیده شبنم فاطمی، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در گفت‌و گو با ایکنا از قم، در رابطه با نقش دانشگاه در جامعه بیان کرد: دانشگاه باید خالق حرکت‌های مهم و تاثیرگذار در یک جامعه باشد و در واقع به سمت بهینه‌سازی پیش رفته و در ابعادی که یک جامعه از آن رنج می‌برد و مشکل دارد، توانایی ارائه راهکار و حل مسئله داشته باشد.

وی افزود: نهادی به عنوان دانشگاه، باید به دانشجو شخصیت دهد، به این معنا که فرایندها و نظامات دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید به سمتی رود که دانشجویی که از آن فارغ‌التحصیل می‌شود، فردی باشد که بتواند در جامعه کارایی داشته باشد.
 
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، گفت: یکی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی قم، باتوجه به سیاست‌هایی که در آن تعریف شده‌است، حساسیت نسبت به اشتغال، تلاش در رفع موانع تولید و ایجاد پویایی و تحرک در جامعه است.
 
فاطمی با اشاره به اینکه دانشگاه باید دانشجوی با مهارت تربیت کند، تأکید کرد: برخی فرایندهای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نیازمند اصلاح و بازنگری است، چراکه متأسفانه دانشگاه‌ها امروزه مولد کسب و کار نیستند.
 
وی اظهار کرد: اولین گامی که دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در این راستا برداشته است، به کارگیری تیم اساتید توانمند است و ایجاد بسترهای لازم برای به کارگیری دانشجو در موقعیت‌های شغلی جامعه نیز، دومین قدمی است که دانشگاه علمی کاربردی قم در این زمینه برداشته است.
 
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، با بیان اینکه دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی توانایی لازم جهت وارد شدن به حرفه کسب و کار ندارند، گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای رفع چنین مسئله‌ای در تلاش است با راه‌اندازی سایت ویژه کسب و کار دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، شیوه‌های ورود به اشتغال در جامعه را ضمن معرفی فرصت‌ها و مراکر شغلی، به آن‌ها آموزش دهد.
 
فاطمی با تأکید بر اینکه دانشجو باید شخصیت حرفه‌ای در جامعه پیدا کند، اظهار کرد: حداقل کاری که موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه انجام دهند، آموزش‌های اقتصادی و شیوه‌های ورود به کسب و کار است، تا یک دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی، از پس نیازهای اقتصادی خود و خانواده‌اش بر بیاید.
 
آمادگی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم جهت پذیرش دانشجو
 
یادآور می‌شود، ثبت‌نام دوره کاردانی فنی و دوره‌های کاردانی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم، همزمان با سراسر کشور برای ورودی مهر ماه 98 از 27مرداد ماه سال جاری و همچنین دوره‌های فناوری و کارشناسی حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی از دوم شهریور ماه آغاز می‌شود.
 
رشته‌های فنی فناوری اطلاعات ــ اینترنت و شبکه‌های گسترده، کاردانی فنی شبکه‌های کامپیوتری، کاردانی فنی نرم‌افزار ــ برنامه سازی کامپیوتری، کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی ــ گرافیک، کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجسمی ــ عکاسی و کاردانی حرفه‌ای عکاسی خبری از جمله رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در مقطع کاردانی است.
 
رشته‌های مقطع کارشناسی این دانشگاه نیز شامل کارشناسی حرفه‌ای گرافیک_پوستر  نشانه، کارشناسی حرفه‌ای گرافیک ــ تصویر‌سازی، مهندسی فناوری اطلاعات ــ تجارت الکترونیک، مهندسی فناوری اطلاعات ــ فناوری اطلاعات و مهندسی فناوری شبکه‌های کامپیوتری است.
 
انتهای پیام
captcha