زائران ایرانی در مدینه، دعای کمیل را زمزمه کردند
کد خبر: 3828253
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

زائران ایرانی در مدینه، دعای کمیل را زمزمه کردند

گروه جامعه ــ زائران ایرانی حج در مدینه منوره، شب گذشته برای دومین بار دعای روح‌بخش کمیل را در هتل‌های محل اسکان خود زمزمه کردند.

زائران ایرانی در مدینه، دعای کمیل را زمزمه کردندبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج؛ زائران ایرانی حج در مدینه منوره، شب گذشته، 27 تیرماه برای دومین بار دعای روح‌بخش کمیل را در هتل‌های محل اسکان خود زمزمه کردند.

بنابر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران کشورمان درهتل موفنبیک، با اشاره به آیه 159 سوره آل عمران «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» از زائران خواست که رفتار و کردار پیامبر اکرم(ص) را الگوی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با بیان اینکه ما باید شاکر باشیم که در شهر پیامبر(ص) مهمان رسول گرامی اسلام هستیم، اظهار کرد: حال که در محضر پیامبر هستیم باید از آن بزرگوار درس بگیریم و آن را به عنوان سوغات مدینه حفظ وهمراه خود به ایران منتقل کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) استادی است که خداوند به عنوان سرّ خلقت عالم آفریده و درس‌هایی ارزشمن و معنوی نزد اوست و باید هرچه بیشتر ازآن حضرت بهره ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه گروه‌هایی تلاش کردند مانع تبلیغ اسلام توسط پیامبر(ص)شوند، گفت: ایشان در نهایت مردم را به عزت رساند؛رسول اکرم(ص)، پیامبرعزت، کرامت و بزرگی است و به گونه‌ای عمل کرد که کاخ‌های کسری‌ها و قیصرها را فروریخت.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه امروز امت اسلامی گرفتار اختلاف است، اظهار داشت: متأسفانه کشورهای اسلامی امروزاز زخم درگیری و بدبختی رنج می‌برند.

سبک زندگی نبوی را بشناسیم

وی با بیان اینکه کتاب «سنن النبی» از علامه طباطبایی(ره) درس و سبک زندگی نبوی را به ما می‌آموزد، گفت: ما فراموش کرده‌ایم بر اساس دستور پیامبر(ص) باید با هم باشیم زیرا باهم نبودن موجب می‌شود کشورهای بیگانه که بسیاری از آثار امت اسلامی را به یغما بردند، درکنار هم قرار گیرند در حالی که کشورهای اسلامی و عربی با هم رفاقت و وحدت ندارند .

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: تا زمانی که دستورات پیامبر اسلام را عملی نکنیم روی موفقیت و پیروزی را نخواهیم دید.

وی درادامه به تأکید امام راحل(ره) در خصوص وحدت امت اسلامی اشاره کرد و از حج بعنوان یکی از نمادهای وحدت نام برد و گفت: اگر وحدت، عفو و بخشش در میان جامعه اسلامی وجود داشته باشد پیروزی و موفقیت از آن این جامعه است، متأسفانه بسیاری از کشورهای اسلامی در مقابل کفار با مهر و محبت رفتار می کنند اما با یکدیگر برخورد دیگری دارند .

نماینده ولی فقیه بر لزوم ارتباط توام با رحمت ، بخشش و توجه به یکدیگر میان کشورهای اسلامی تأکید و یادآوری کرد: مدینه درس عفو و بخشش را به ما می‌آموزد، ازاین شهر و پیامبر باید الگو گرفت و به آن عمل کرد.

بخشش و کرامت؛ شیوه پیامبر(ص)

وی به نمونه‌هایی از رفتار رسول اکرم(ص) در جنگ‌های مختلف و بخشیدن قاتل حضرت حمزه(ع) اشاره کرد و گفت: وقتی رسول اکرم(ص) مکه را فتح کرد ومسلمانان وارد شهرشدند؛ شعار می دادند: الیوم یوم الملحمة، امروز روز انتقام است، که پیامبر(ص) فرمودند: بگویید: الیوم یوم المرحمة، امروز روز رحمت است، اگر پیامبر توانست عزت بیافریند، حاکمیت برای اسلام به وجود آورد و دیگران را جذب کند، بدلیل این بود که آغوشش بر روی همگان حتی مخالفان باز بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب خطاب به زائران گفت: اگر ما از فرصت حضور در شهر پیامبر و کنار تربت نبی اسلام(ص)، درس شفقت، بخشش، عفو، گذشت و مهربانی را با خود سوغات ببریم قطعاً موفق خواهیم شد، پیامبراسلام غنائمی را که مسلمانان درجنگ حنین ازافرادی جمع کرده بودند که مسلمان نشده بودند، ولی با ایشان وابستگی داشتند، بخشید و این معنای رحمت است.

گفتنی است مراسم پرفیض دعای کمیل پنج شنبه شب در سه هتل موفنبیک، بدرالمدینه و مراج طیبه به صورت همزمان برگزار شد و مداحان ضمن قرائت دعای کمیل، در رثای رسول اکرم (ص)، فاطمه زهرا(س) و ائمه مظلوم بقيع(ع) به مرثیه‌سرايي پرداختند.

انتهای پیام

captcha