بنیانگذار گروه صلح زنان آمریکایی: تحریم ظریف یاغی‌گری دولت ترامپ را نشان داد
کد خبر: 3832496
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱

بنیانگذار گروه صلح زنان آمریکایی: تحریم ظریف یاغی‌گری دولت ترامپ را نشان داد

گروه بین‌الملل ــ بنیانگذار گروه زنان صلح «کدپینک» ظریف را صدای روشنگرانه ایران دانست که دولت ترامپ را در افکار عمومی رسوا کرد و گفت او به جهان نشان داد که دولت آمریکا یاغی است.

به گزارش ایکنا ، ایرنا نوشت: میدیا بنجامین، بنیانگذار گروه زنان صلح، امروز، 13 مردادماه یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا این مطلب را در واکنش به تروریسم اقتصادی دولت ترامپ علیه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

وی افزود دولت ترامپ از صدای رسا و منطق وزیر خارجه ایران برآشفته شده است و فکر می‌کند با تحریم او می‌تواند این صدا را که باعث رسوایی دولت آمریکا در سطح بین‌المللی شده است، خاموش کند.

این فعال ضد جنگ و مدافع صلح تصریح کرد: این تحریم ها دو رویی ترامپ و وزیر خارجه وی را آشکار کرد که مرتب می گویند به دنبال مذاکره با ایران هستند. این کار البته پیامدهای خطرناکی نیز دارد. زیرا در این مرحله بخصوص نیاز داریم که دولت ما با وزیر خارجه ایران تماس داشته باشد.

اعتبار جهانی ظریف

بنجامین که چندی پیش به همراه یک هیات آمریکایی از ایران دیدن کرده بود، ادامه داد: ظریف یکی از با تجربه ترین دیپلمات هایی جهان است که در جریان مذاکرات هسته ای نقش برجسته ای داشت. در همه جای جهان برای او اعتبار قائل هستند. قطع ارتباط با وی اشتباه بود و با توجه به تحولات سریع در منطقه، پیامد خطرناکی می تواند داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حالی که این دولت آمریکا تلاش می کند تا ایران را بازیگری بدخواه معرفی کند، ظریف و سخنان شیوا و منطقی او را در برابر این طرح می بیند. سخنان ظریف همواره منطقی، از روی استدلال و قانع کننده بوده است.

عضو ارشد گروه کد پینک یادآور شد: گفته های ظریف نشان داده است که ایران به توافق هسته ای پایبند بوده و در مقابل؛ آمریکا با عقب نشینی از آن؛ تعهداتش را زیر پا گذاشته است. او به جهان نشان داده که دولت آمریکا، یاغی است.

بنجامین تصریح کرد: دولت ترامپ به شدت از اینکه ظریف با رسانه ها صحبت کرده  و با سخنان منطقی با شبکه های تلویزیونی ، آنها را رسوا می کند، عصبانی است. ظریف صدایی از ایران است که روشنگری وی برای مردم آمریکا، دولت ترامپ را به دردسر انداخته است و می خواهند این صدا شنیده نشود.

صدایی نافذ

بنیانگذار گروه زنان صلح کدپینک با اشاره به ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر اینکه وزیر امور خارجه ایران را ضعیف و بدون اختیارات می دانند، گفت: مقام های دولت ترامپ، وزیر خارجه ایران را فاقد قدرت و اختیار معرفی می کنند، اما همزمان دست به تحریم او می زنند. این نشان می دهد که دچار تناقض هستند.

بنجامین تاکید کرد: همه می دانند که وزیر امور خارجه ایران فردی قدرتمند در مذاکرات است و صدای وی نافذ بوده و همه جا شنیده می شود.

وی به دیدار چند ماه پیش خود و هیات همراهش با محمد جواد ظریف در تهران اشاره کرد و گفت: او افکار عمومی و فرهنگ آمریکایی ها را به خوبی می شناسد و به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارد. او میان ذهنیت آمریکایی و ایرانی مقایسه ای کرد که ما را به فکر فرو برد. ظریف گفت که مردم ایران به تاریخ علاقه و توجه دارند و بیشتر به مسایل از منظر تاریخی می نگرند، اما ذهنیت آمریکایی ها تحلیلی است.

این فعال ضد جنگ آمریکایی افزود: سخنان وی بسیار منطقی و برای همه ما جالب بود، به گونه ای که نمی خواستیم جلسه با وی تمام شود.

تحریم و جنگ طلبی، صدای واقعی پمپئو

بنجامین درباره ادعای مایک پمپئو که می خواهد به ایران برود تا با مردم ایران گفت وگو کند، هم گفت: پمپئو با تحریم هایی که علیه مردم ایران وضع کرده است، مردم در ایران با گوشت و پوست خود آثار سیاست های وی را چشیده اند. پیش از رسیدن صدای وی، اعمالش را مردم ایران دریافته اند. مردم ایران، هر روز با سیاست های دولت ترامپ دست و پنجه نرم می کنند.

وی تصریح کرد: سیاست هایی که مشکلاتی برای تهیه دارو و کارهای بانکی و غیره برای آنها به وجود آورده است. به نظر من صدای واقعی دولت آمریکا در این سیاست ها در داخل ایران بازتاب پیدا کرده است. صدای واقعی این دولت چیزی جز جنگ طلبی و فشار و قلدرمابی نیست.

انتهای پیام

captcha