ضرورت گسترش فرهنگ دفاع مقدس با نگارش کتاب
کد خبر: 3835092
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

ضرورت گسترش فرهنگ دفاع مقدس با نگارش کتاب

گروه فرهنگی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه گسترش فرهنگ دفاع مقدس از طریق نگارش کتاب، خاطرات و انتشار وصیت‌ نامه شهدا و رزمندگان اسلام باید اقدامات بسیاری انجام دهیم.

ضرورت گسترش فرهنگ دفاع مقدس با نگارش کتاب

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 24 مردادماه  در آیین افتتاح حسینیه حرم مطهر شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس تبریز گفت: باید در زمینه گسترش فرهنگ دفاع مقدس از طریق نگارش کتاب، خاطرات و انتشار وصیت‌ نامه شهدا و رزمندگان اسلام اقدامات بسیاری انجام دهیم.

وی اظهار کرد: وظیفه اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حفظ عزت و شرف حسینی و اقتدار کشور در سایه دفاع مقدس است؛ ارزشی که با گذشت سال‌ها همه به آن افتخار می‌کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به سالروز استقلال بحرین بیان کرد: در سال 1350 انگلیس و آمریکا با انعقاد قراردادهای مختلف، با ایجاد زمینه حمایت از بحرین مقدمات جدایی از ایران را فراهم کردند؛ این نقشه در ابتدا کاملا انگلیسی بود که با حمایت و نفوذ کشورهای بیگانه در امور داخلی، عملی شد.

امام جمعه تبریز افزود: در 23 مرداد سال 1350 جزیره بحرین که چهاردهمین استان ایران بود در پی جدایی از ایران اعلام استقلال کرد اما با وجود اعلام مستقل بودن، انگلیس و آمریکا پایگاه‌های نظامی خود را در این کشور بنا کردند و به وضوح گفته می‌شود بحرین کشوری وابسته است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در ادامه افزود: اگر جزیره بحرین از ایران جدا نمی‌شد تمامی کشتی‌های غیرایرانی ازجمله عراق، کویت، عربستان و دیگر کشورها برای تردد باید حق عبور از آب‌های ایران را پرداخت می‌کردند؛ همچنین صنعت مروارید نیز متعلق به ایران می‌شد.

وی گفت: این جزیره با داشتن موقعیت سوق الجیشی می‌توانست اهرم فشار ایران برای کشورهای مرتجع منطقه در این 50 سال باشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در رابطه با سالروز مقاومت حزب الله لبنان در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: هیچ کس باور نمی‌کرد که حزب الله با چهارهزار نفر بتواند در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی ایستادگی کند؛ این ایستادگی مایه عزت بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خاتمه ضمن قدردانی از عوامل و دست اندرکاران حسینیه حرم مطهر شهدای گمنام باغ موزه دفاع مقدس تبریز، افزود: سعی کنیم تا این عزت را حفظ کرده و دست به دست هم دهیم تا حافظ این تشکیلات باشیم.

انتهای پیام

captcha