اجرای طرح «یاریگران زندگی» با هدف ساماندهی مبارزه با پدیده اعتیاد
کد خبر: 3835093
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

اجرای طرح «یاریگران زندگی» با هدف ساماندهی مبارزه با پدیده اعتیاد

گروه اجتماعی - دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، از اجرای طرح «یاریگران زندگی» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در جلسه اخير ستاد مبارزه با مواد مخدر كه دو هفته گذشته به رياست رئیس‌جمهور تشكيل شد، طرح ياريگران زندگی با هدف ساماندهی مبارزه با پدیده اعتیاد به صورت مردمی تصويب شد.

اجرای طرح «یاریگران زندگي» با هدف ساماندهي مبارزه با پدیده اعتیاد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اسكندر مؤمنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرامروز، 24 مردادماه در بازديد از مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان موسوم به ماده 16 در تبريز گفت: میانگین شيوع مصرف مواد مخدر در كشور 5.4 درصد است اما اين ميزان در آذربايجان شرقي 1.3 درصد است.

وی افزود: آذربایجان شرقی از نظر میانگین شیوع کشوری مصرف مواد مخدر در بین استان‌های کشور در رتبه 28 قرار دارد.

مومنی ادامه داد: ميانگين كشوري نرخ شيوع اعتياد در دانش‌آموزان 2.1 است ولي اين رقم در استان آذربايجان شرقي 44 صدم درصد همچنين ميانگين نرخ شيوع مصرف مواد مخدر در دانشجويان 4.7 درصد است كه اين ميزان در آذربايجان شرقي 1.6 درصد است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در عین حال گفت: پ‍ژوهش‌های این ستاد نشان مي‌دهد تمايل به مصرف مواد مخدر در آذربایجان شرقی امسال نسبت به سال گذشته 4 درصد افزايش يافته است؛ لذا باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی گفت: مركز ماده 16 تبريز از مراكز بسیار خوب و نمونه كشور است كه معتادان متجاهر به هنگام ورود، در كنار سم‌زدايي و طی مسير درمان، مهارتي را هم مي‌آموزند.

مومنی افزود: در اين مركز كارگاه‌هايي به همت مسئولان و خيران راه‌اندازی شده و معتادان متجاهر مي‌توانند در مدتي كه در اين مركز هستند، با كسب مهارت و حرفه‌، هم به بهبودي برسند و هم هزينه‌ اي را دریافت کنند.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنين از اجرای طرح «یاریگران زندگي» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در جلسه اخير ستاد مبارزه با مواد مخدر كه دو هفته گذشته به رياست رئیس‌جمهور تشكيل شد، طرح ياريگران زندگي با هدف ساماندهي مبارزه با پدیده اعتیاد به صورت مردمي تصويب شد.

انتهای پیام

captcha